Seminář je zaměřen na nalézání a řešení každodenních problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi
(základní dokumenty ovlivňující výuku fyziky ve škole, příprava výuky, příprava fyzikálních experimentů, hodnocení
a klasifikace, motivace žáků při výuce fyziky, spolupráce s kolegy, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických
poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni
k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
The seminar is aimed at finding and solving problems teaches meet in their everyday practice (basic documents
affecting school education, how to prepare to classes, how to prepare physics experiments/practical work,
evaluation and assessment, how to motivate students in physics teaching and learning, how to cooperate with
colleagues etc.) - starting not from theoretical knowledge of pedagogy and psychology but from concrete
experience of the teacher. Students attending the seminar are guided to discuss presented problems and
expected to participate actively at the seminar.
Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Struktura fyzikálních poznatků v učivu fyziky základní a střední školy. Rozbor klíčových témat učiva fyziky. Řešení fyzikálních úloh. Mikrovýstupy posluchačů s jednoduchými experimenty.
Výuka zaměřená zvláště na problémy z mechaniky.
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Structure knowledge in physical teaching for primary (grade) and secondary (high) schools. Analysis of subject matter. Solution of physics problems. Microscene with simple experiments.