|
|
|
||
Poslední úprava: T_KSI (20.04.2011)
|
|
||
Poslední úprava: T_KSI (20.04.2011)
Vymezení základních pojmů podnikové informatiky Zdroje podnikové informatiky ICT služby Podnikové procesy a ICT procesy 2 Vývojové etapy a varianty řešení podnikové informatiky Vývoj vztahu ICT- byznys a vývoj řešení podnikového IS Vývoj modelů dodávky ICT služeb Základní alternativy vývoje a provozu IS Varianty řešení vývoje a provozu IS podniku Vývojové fáze softwarového produktu a jejich vliv na výběr TASW pro podnikový IS Faktory ovlivňující řízení podnikové informatiky 3 Inovační trendy v ICT a jejich vliv na řízení informatiky Trendy ICT v kontextu globální ekonomiky Vliv ICT na řízení podniků 4 Principy managementu a podniková informatika Teorie managementu, praxe v oblasti informatiky Modely organizačních struktur, postavení informatiky Struktura IT útvaru 5 Architektury v podnikové informatice Podstata, principy a účel návrhu a popisu architektury systému Architektura v podnikové informatice Další architektury spojené s ICT 6 Principy a modely řízení podnikové informatiky Vývoj metodik řízení podnikové informatiky Principy řízení podnikové informatiky dle MMDIS Modely řízení podnikové informatiky dle MMDIS 7. Principy řízení výkonnosti podniku Vymezení termínů výkonnost a řízení výkonnosti Úrovně řízení výkonnosti z hlediska zralosti Úrovně řízení výkonnosti z hlediska oblasti řešení 8. Corporate Performance Management a jeho role v řízení podniku Základní principy CPM IT infrastruktura pro CPM 9. Vybrané standardy řízení podnikové informatiky ITIL CobiT ISO/IEC 20000 COSO Basel II AS 8015-2005 - Corporate Governance of ICT IT Balanced Scorecard 10. Referenční model řízení podnikové informatiky ITGPM Principy referenčních modelů IT Performance Management Referenční model řízení informatiky Řízení výkonnosti informatiky dle domén Možnosti customizace modelu Postup implementace referenčního modelu ITGPM 11 Strategické řízení podnikové informatiky Význam ICT pro konkurenceschopnost Přístupy ke strategickému řízení IS/ICT Pojetí strategického řízení v metodice MMDIS a model informační strategie 12 Řízení služeb podnikové informatiky Životní cyklus ICT služeb Strukturace ICT služeb a návrh architektury ICT služeb Granularita ICT služeb Definice ICT služby OLA a další navazující smlouvy 13 Sourcing v podnikové informatice Koncept sourcingu Možné důvody pro outsourcing Rizika outsourcingu Varianty outsourcingu a jejich kritické faktory úspěchu Proces outsourcingu Výběrové řízení dodavatele ICT komponent 14 Řízení efektů a nákladů podnikové informatiky Účtování poskytovaných služeb a plateb Analýzy nákladů na podnikovou informatiku Analýzy plánovaných a realizovaných efektů podnikové informatiky Hodnocení návratnosti investic do podnikové informatiky Příprava investičních plánů v podnikové informatice Tvorba rozpočtu na provoz a rozvoj podnikové informatiky Kontrola plnění rozpočtu podnikové informatiky |