PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Psychologie (Z) II - NPED030
Anglický název: Psychology II
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2004 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Václav Mertin
Kategorizace předmětu: Fyzika > Učitelství fyziky
Neslučitelnost : NPED010
Záměnnost : NPED010
Je záměnnost pro: NPED010
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDF (11.03.2004)
Seminář a přednáška věnované základům obecné psychologie, psychologii osobnosti a vybraným praktickým otázkám psychologie učení a vyučování na ZŠ. Určeno pro 2.r.U MF/ZŠ.
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (11.03.2004)

Čáp, Jan: Psychologie výchovy a vyučování. Univerzita Karlova, Praha 1993

Langmeier, Josef: Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Avicenum, Praha 1991, eventuálně 1983

Matějček, Zdeněk: Praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha 1991

Matějček, Zdeněk: Dítě a rodina v psychologickém poradenství. SPN, Praha 1992

Sylabus
Poslední úprava: T_KDF (11.03.2004)

Možnosti využití psychologie ve školní praxi.

Psychologické a pedagogické poradenství. Systém výchovného poradenství v ČR.

Psychologická a pedagogická diagnostika. Typy diagnostiky (diagnostika orientovaná na populační normy, na kritérium, autentická diagnostika). Principy testů inteligence. Statistické principy diagnostických metod.

Ohrožené děti. Postižený žák. Integrace postižených žáků. Individuální vzdělávací programy pro postižené žáky. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

Motivace žáka. Psychologické aspekty školního hodnocení. Odměna, trest.

Možnosti psychologické intervence ve škole. Individuální vedení. Diskusní skupiny. Peer programy.

Psychologické aspekty spolupráce s rodinou. Vedení rozhovoru s dítětem a rodiči.

Etické aspekty psychologického působení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK