PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Didaktika deskriptivní geometrie - NDGE013
Anglický název: Didactics of Descriptive Geometry
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2012 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Alena Šarounová, CSc.
RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Matematika > Didaktika matematiky
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ()
Didaktické problémy výuky stereometrie, deskriptivní geometrie a technického kreslení. Aplikace geometrie v technické praxi.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: T_KDM (19.05.2008)

Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na střední škole.

Metody výuky -
Poslední úprava: T_KDM (20.05.2008)

Přednáška a cvičení.

Sylabus -
Poslední úprava: T_KDM (13.04.2016)

Didaktická interpretace deskriptivně-geometrických poznatků, pojmotvorný proces. Metody výuky; konstruktivismus, projektová metoda. Fylogeneze a ontogeneze pojmu promítání/zobrazování prostorových útvarů do roviny.

Koncepce, obsah a metody vyučování deskriptivní geometrii od počátku 20. století.

Základní okruhy středoškolské deskriptivní geometrie (středová kolineace, osová afinita; kótované promítání, Mongeovo promítání, pravoúhlá axonometrie, kosoúhlé promítání; kuželosečky; křivky a plochy technické praxe) z následujících hledisek:

transformace deskriptivní geometrie jako vědy do školské deskriptivní geometrie

vzájemné vazby mezi okruhy, mezipředmětové vztahy

motivace, aplikace v praxi

klasifikace a porovnání promítacích metod

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK