Seminář je určen studentům, kteří v daném školním roce vyučují v tandemu s učitelem. Na semináři budou řešena
témata aktuálně související s výukou – a to jak z hlediska odbornosti (příprava na hodinu, návrhy vhodných
experimentů atd.), tak z hlediska pedagogicko-psychologického (reflexe výuky, řešení výchovných problémů atd.).
Významnou součástí semináře bude vzájemné sdílení zkušeností studentů.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
This seminar is aimed at students who work as teaching assistants at school in a given school year. Problems
which are connected with the teaching process will be solved on seminar. Problems both in the professional area
(planning of the lesson, suggestions of new experiments, etc.) both from pedagogy and psychology (review of the
lesson, solving educational problems, etc.) will be discussed. A very important part of the seminar will be a mutual
sharing the experience with other students.
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
Podlahová, L.: První kroky učitele, Triton, Praha 2004
Petty, G. : Moderní vyučování, Portál, Praha 1996
Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
Role párového učitele ve třídě. Příprava na vyučování. Vyučovací metody a formy. Hodnocení žáků. Reflexe vyučovací hodiny. Komunikace se žáky. Komunikace s tandemovým učitelem.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
The role of a teaching assistant at school. Planning of lessons. Teaching methods and forms. Assessments of students. Review of the lesson. Communication with students. Communication with the teacher.