První část je věnována metodice řešení fyzikálních úloh, studenti zpracovávají příklady způsobů řešení těchto úloh. Druhá část je zaměřena na diagnostiku fyzikálních znalostí a dovedností včetně didaktických testů a na zpracování výsledků testů. Studenti vytvářejí příklady zkoušek a nestandardizovaných testů pro středoškolskou fyziku.
Určeno pro 4.r. U MF,FI /SŠ.
Poslední úprava: T_KDF (21.05.2004)
Didactics of physics II
For the 4th year teacher students of Mathematics-Physics, Physics - Informatics at secondary school.
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (10.03.2004)
1) Kašpar, E. a kol.: Didaktika fyziky - obecné otázky. SPN, Praha 1978 2) Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN, Praha 1984 3) Kašpar, E. a kol.:Problémové vyučování a problémové úlohy ve fyzice. SPN, Praha 1982 4) Svoboda, E. a kol.: Přehled středoškolské fyziky. SPN, Praha 1991 5) Slovník školské fyziky. SPN Praha 1988 6) Učebnice fyziky pro gymnázia
Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (10.05.2005)
Osnova:
8 Metodika řešení fyzikálních úloh. Strategie řešení úloh. Typy úloh, způsoby jejich řešení. Tvorba fyzikálních úloh.
9 Organizační formy výuky fyziky. Kolektivní, skupinová a individuální forma. Teoretické a laboratorní úlohy z fyziky. Fyzikální praktika.
10 Diagnostika a hodnocení fyzikálních znalostí. Požadavky kladené na zkoušku z fyziky. Typy zkoušek. Didaktický test, tvorba jeho položek. Položková analýza testu. Zpracování výsledků testu pro hodnocení a klasifikaci.
11 Aktuální otázky výuky fyziky.
Poslední úprava: T_KDF (10.05.2005)
Solution of physical problems - methodology, strategie solution, problem solution in different ways, construction physical problems. Organization forms. Diagnosis physical knowledge and skills. Performance evulation. Types examination. Didactic tests, test result procesing for classification. Topical problems of physical teaching.