|
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
Kašpar,E. a kol.: Didaktika fyziky. Obecné otázky. Praha, SPN 1978 Fenclová,J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. Praha, SPN 1984 Janás,J.: Kapitoly z didaktiky fyziky. MU Brno 1996 Vachek,J. - Lepil,O.: Modelování a modely ve vyučování fyzice. Praha,SPN 1980 Chráska,M.: Didaktické testy. Paido, Brno 1999 Učebnice fyziky pro základní školy Časopisy: Matematika, fyzika, informatika Učitel matematiky, fyziky , informatiky
Doplňková literatura Janovič.a kol.: Didaktika fyziky. Bratislava, MFF UK 1990 Janás,J. a kol.: Konkrétní didaktika fyziky I.Praha, SPN 1987 Janás,J. - Máca,B.: Konkrétní didaktika fyziky II. Praha, SPN 1989 Hniličková,J. a kol.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování.Praha, SPN 1972 Hrabal,V. a kol.: Testy a testování ve škole. Praha, PdF UK 1992 Půlpán,Z.: Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktického testu. Hradec Králové, Kotva 1991. Praha,SPN 1980
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
1. Diagnostika vědomostí a dovedností. Význam diagnostiky z hlediska učitele, z hlediska žáka a z hlediska tvorby projektů výuky fyziky. Požadavky na kvalitní zkoušku. Ústní zkouška. Písemná zkouška. Didaktický test. Experimentální zkouška. Hodnocení výsledků zkoušek.
2. Didaktické prostředky ve výuce fyziky. a) Učebnice fyziky Hodnocení kvality učebnice z různých hledisek. Kriteria volby z alternativních učebnic. Různé možnosti využití učebnic ve výuce. Pomocná a doplňková literatura pro učitele i pro žáky. b) Učební pomůcky Klasifikace učebních pomůcek a možnosti jejich využití. Pomůcky demonstrační a žákovské. Učebna a kabinet fyziky. c) Počítače ve výuce fyziky.
3. Konkrétní didaktické otázky výuky fyziky. Klíčové pojmy a jejich vytváření ve výuce fyziky na ZŠ. Měření fyzikálních veličin. Fyzikální definice. Fyzikální zákony. Fyzikální teorie. Intuitivní představy žáků a výuka fyziky na ZŠ. Modely ve výuce fyziky na ZŠ.Terminologie školské fyziky.
4. Mezipředmětové vazby. Koordinace, výuky fyziky s výukou matematiky a přírodovědných předmětů. Integrace přírodovědných předmětů. Návaznost na první stupeň ZŠ. Příprava pro výuku fyziky na SŠ.
5. Péče o nadané žáky Fyzikální olympiáda, Archimediáda. Mimoškolní formy fyzi- kálního vzdělávání. Individuální přístup k nadaným žákům. |