PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vývoj počítačových her 2 - NCGD012
Anglický název: Computer Games Development 2
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Neslučitelnost : NCGD002
Záměnnost : NCGD002
Je neslučitelnost pro: NCGD002
Je záměnnost pro: NCGD002
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (18.05.2023)
Kurz se zabývá fázemi herního vývoje po úspěšném vytvoření herního alfa prototypu až po uvedení hry na trh. Formou přednášek a konzultací s herními profesionály seznamuje studenty s možnostmi finalizace vlastní hry, přípravou materiálů pro její prezentaci, s možnostmi jejího financování a hledáním vydavatelů.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (18.05.2023)

Kurz navazuje na Vývoj počítačových her I. Cílem je vzniklý herní prototyp dotvořit a vyladit, vytvořit materiály pro jeho prezentaci případným investorům nebo vydavaletům, úzce spolupracovat s odborníky z praxe a získat znalosti o stavu herního trhu a možných způsobech vydání vlastní hry.

Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (18.05.2023)

Dunlop, R. (2014) Production Pipeline Fundamentals for Film and Games. Taylor & Francis

Chandler, M. H. (2013) The Game Production Handbook. Jones & Bartlett Publ: 3rd

Dreskin, J. (2016) A practical Guide to Indie Game Marketing. Taylor & Francis

Schreier, J. (2017) Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made. Harper

Ruggil, J., McAllister, K., Nichols, R., Kaufman, R. (2016) Inside the Video Game Industry. Routledge,

Internetové články z odborných periodik:

http://www.gamasutra.com/

http://www.gamedev.net/

Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (18.05.2023)

1) Vertical slices - Jak mají vypadat?

2) Definice audience a cílové oblasti herní trhu

3) Marketingový plán - PR materialy, presskit, komunikační kanály, herní konference

4) Jak financovat vývoj her? Hledání investora, landing page, elevator pitch, demo verze hry

5) Distribuční kanály počítačových her

6) Prezentace hry zástupcům lokálního herního průmyslu

7) Konzultace s profesionály herního průmyslu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK