Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky
žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software
pro podporu vývoje počítačových her v řízeném kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace:
herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků
včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Using specific tools for computer games development has a long tradition. Today, no studio is developing
computer games without the use of game development middlewares. The course will present a chosen software
supporting a native game development, for which we will demonstrate the implementation of: gameplay
mechanics, game user interface, level design, artificial intelligence, animations, music and sounds including
creation of own tools for further ease of these implemenations.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Získání základních praktických dovedností s tvorbou počítačových her pro řízený kód skrz implementaci různých herních mechanik.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
To gain proficiency with the development with managed game development through prototyping of game mechanics.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v řízeném kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Students will receive the credit for this course by successfully developing a small computer game in the chosen software supporting game development with managed code. This computer game may be delivered repeatedly until it meet requirements set by the lab instructor.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Knihy:
Palacios, J. (2018). Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd.
Hocking, J. (2017). Unity in Action: Multiplatform game development in C#. Manning.
Internetové zdroje:
Unity3D, https://unity3d.com/
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Books:
Palacios, J. (2018). Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd.
Hocking, J. (2017). Unity in Action: Multiplatform game development in C#. Manning.
Internet sources:
Unity3D, https://unity3d.com/
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unity 3D dle sylabu.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Labs that will be focused on respective Unity3D parts according to the syllabus.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
The course has no exam.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Unity3D
Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C#), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály (různé renderovací jednotky), graf visuálních efektů, skriptování pomocí C#, fyzika, animace, pluginy, job systém, entity-component systém, profilování hry.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Unity3D
Overview of respective engine parts: game code architecture (C#), scene tree, game object component model, scene lighting, materials (different rendering pipelines), visual effects graph, scripting in C#, physics, animations, plugins, job system, entity-component system, game profiling.