Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Předmět poskytuje studentům vhled do základních principů a procesů v herním designu. Představuje způsoby,
kterými lze tvořit herní narativ, různé druhy herních mechanik a jejich balancování. Zároveň také procvičuje praktické
dovednosti jako tvorbu vlastního herního design dokumentu. Součástí předmětu je také úvod do principů tvorby tzv.
serious games.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
The course provides students with insight to fundamental principles and processes in game design. It introduces
means through which game designers can create game narratives, various game mechanics and how to balance
them. At the same time, students will practice the creation of their own game design documents. The course also
introduces the concept of serious games and their design principles.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Cílem kurzu je představit základní principy designu různých žánrů počítačových her, demonstrovat povedné příklady z praxe a naučit se zformulovat vlastní game design dokument.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
The aim of this course is to introduce basic game design principles of various game genres, demonstrate examples of good practice and teach how to create a game design document.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu.
Zkouška se bude skládat z testu základních konceptů představených na přednáškách.
Ke složení zkoušky je nutné nejprve získat zápočet.
K získání zápočtu se požaduje aktivní participace na cvičení, seznámení se s povinnou četbou a plnění úkolů ze cvičení.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
The course ends with successfully completing an exam and gaining a credit from the labs.
The exam is having the form of a test composed of questions on the basic concepts introduced during the lectures and the assigned reading.
The credit from the labs is required for taking the exam.
To gain a credit from labs, an active participation on labs is required as well as an reading the mandatory literature and fulfilling assignments.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Bogost, I. (2010) Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. The MIT Press, 464.
Koster, R. (2013) Theory of Fun for Game Design. O´Reilly Media: second edition, 300.
Schell, J. (2014) The Art of Game Design: A Book of Lenses. A K Peters/CRC Press; 2 edition, 600.
Tekinbaş, K.S., Zimmerman, E. (2005) The Game Design Reader. The MIT Press, 960.
Anthropy A., Clark, N. (2014) A Game Design Vocabulary: Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design. Addison-Wesley Professional: 1st edition, 218.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Bogost, I. (2010) Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. The MIT Press, 464.
Koster, R. (2013) Theory of Fun for Game Design. O´Reilly Media: second edition, 300.
Schell, J. (2014) The Art of Game Design: A Book of Lenses. A K Peters/CRC Press; 2 edition, 600.
Tekinbaş, K.S., Zimmerman, E. (2005) The Game Design Reader. The MIT Press, 960.
Anthropy A., Clark, N. (2014) A Game Design Vocabulary: Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design. Addison-Wesley Professional: 1st edition, 218.
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Přednášky a cvičení, v rámci kterých budou rozebrány základní mechaniky a principy navrhování počítačových her. Studenti budou pracovat s povinnou četbou a zároveň povinnými herními tituly, na kterých budou prezentovány teoretické znalosti z přednášek.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Lecture and labs introducing the basic mechanics and principles of video game design. Students will work with assigned literature and the chosen games, on which will be presented the theoretical knowledge from the lectures.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
K připuštění ke zkoušce je potřeba pravidelná docházka na semináře, četba povinné literatury a plnění zadaných úkolů.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
To be able to attend the exam, student has to regularly attend the seminar, read asssigned literature and fulfill the tasks.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. (03.01.2021)
1) Co je a co není game design? Jak definovat hru? Teoretický úvod do problematiky
2) Herní mechaniky, druhy herních mechanik a jejich balancování
3) Herní narativ, způsoby jeho tvorby, vyprávění skrze herní prostředí nebo vizuál
4) Současné trendy v herním průmyslu a jejich vliv na herní design
5) Kritický game design, jeho příklady a základní principy
6) Jak komunikovat herní design v týmu? Tvorba design dokumentu
7) Praktická tvorba herního designu a design dokumentu
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. (03.01.2021)
1) What is and what is not a game design? How to define a game? Theoretical introduction to game design
2) Game mechanics, various types of game mechanics and their balance
3) Game narrativ and the ways of its formation, storytelling through game environment and visual environment
4) Current trends on video game market and how they affect game design
5) Critical game design, examples and basic principles
6) How to communicate a game design in a team? Formation of game design document
7) Practical creation of own game design project and game design document