PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Provozní a ekonomická praxe v geoinformatice a kartografii - MZ370G28
Anglický název: Business practice in geoinformatics and cartography
Český název: Provozní a ekonomická praxe v geoinformatice a kartografii
Zajišťuje: Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie (31-370)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Přemysl Štych, Ph.D.
Vyučující: doc. RNDr. Přemysl Štych, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Ing. Miroslav Čábelka (15.01.2020)
Smyslem předmětu je seznámit studenty s využitím geoinformatiky a kartografie v praxi v nejdůležitějších aspektech: technologické, personální, ekonomické, řídící a obchodní složky. Výuka je založena na přednáškách lidí z praxe z oblasti výzkumu a inovací, státní správy a privátní sféry.
Významnou část výuky tvoří exkurze do podniků využívajících geoinformační a kartografické technologie.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Miroslav Čábelka (15.01.2020)
  • Goodchild, M. GIS and Environmental Modeling. Progress and Research Issues, 1995.
  • Longley, P., Graham, C. GIS for Business and Planning. Cambridge: Pearson Professional, 1995.
  • Michener, W.K. a KOL. Environmental Information Management and Analysis: Ecosystem to Global Scales. London: Taylor and Francis, 1994.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Miroslav Čábelka (15.01.2020)
  • řízení a struktura podniku, specifika GIS/DPZ/kartografie
  • sociální a ekonomické benefity geoinformačních technologií a kartografie
  • problematika transferu technologie do praxe
  • marketing technologií a inovací
  • cost-benefit analýza
  • nároky na lidské zdroje a technologie
  • business modely, podnikový GIS
  • právní aspekty v geoinformatice
  • geomarketing, geobusiness
  • exkurze

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK