PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Moderní technologie ve výuce - MZ340S132
Anglický název: Smart Technologies in Education
Zajišťuje: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2014 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: 20
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Veronika Fikarová
RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (24.10.2019)
Kurz je obsahově zaměřen na porozumění didaktickým aspektům práce s moderními technologiemi ve výuce a v procesu přípravy na výuku. Jedná se o práci s interaktivní tabulí, tablety, smartphony, GIS, DPZ a navigačními systémy (GPS).

Hlavní důraz je v kurzu kladen na praktické využití chytrých technologií (interaktivní tabule, tablety, smartphony) a geoinformatiky (respektive GIS, DPZ a navigačních systémů). Budou uvedeny konkrétní příklady praktických aplikací, které budou zároveň vycházet ze zásad zážitkové pedagogiky a badatelského učení. Nedílnou součástí je i nácvik práce s aplikacemi a technologiemi.

Výstupem z kurzu je portfolio příprav studentů na výuku zeměpisu s využitím uvedených technologií.
Pro účast v kurzu není vyžadováno absolvování jiných kurzů zaměřených např. na GIS. Je však doporučováno absolvování kurzu Didaktika geografie I.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (28.05.2013)

Cílem předmětu je naučit studenty využívat chytré technologie a seznámit je s možnostmi jejich využití ve výuce zeměpisu.

Hlavním výstupem kurzu tedy je, že po jeho absolvování studenti aktivně využívají chytré techonogie při plánování a realizaci výuky geografie na základních a středních školách.

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (24.10.2019)

Kurz navazuje v obecné rovině na výuku základního kurzu Didaktika geografie I., přičemž je nezbytné, aby žáci byli schopni formulovat cíle výuky a na jejich základě výuku plánovat.

Kurz je organizačně koncipován do několika bloků zaměřených na seznámení s danou technologie a možnostmi jejího využití ve výuce geografie. Na závěr každého bloku je vyžadována samostatná práce studentů (vytvoření přípravy na výuku s využitím dané technologie).

Tematické zaměření jednotlivých bloků kurzu (chronologické pořadí bloků v rámci kurzu se může lišit):

1) Interaktivní tabule - pokročilejší využití (např. nástroje Lesson Aktivity Toolkit ad.) oproti základnímu kurzu Didaktika Geografie.

2) Tablety - využití tabletů ve výuce, ukázka aplikací vhodných do výuky, elektronické učebnice

3) Smartphony - neboli chytré mobilní telefony a jejich využití ve výuce, ukázka aplikací vhodných do výuky

4) Geografické informační systémy - blok je zaměřen na přehled základního software a nástrojů vhodných do školního prostředí (zejm. volně šiřitelný , tzv. freeware, software) a ukázka jejich aplikace do školní výuky

5) Výstupy dálkového průzkumu Země a jejich využití (zejména zaměření na letecké a družicové snímky)

6) Navigační systémy - práce s GPS a orientace v terénu, ale také jejich využití v učebně (sestavování map a export trasy aj.)

Vstupní požadavky -
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (24.10.2019)

Pro účast v kurzu se nevyžaduje předchozí absolvování dalších kurzů, např. se zaměřením na GIS. Nicméně, je doporučeno dokončit kurz Didaktika geografie I.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK