|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (16.02.2024)
Studium didaktiky geografie II. navazuje na výukový předmět didaktika geografie I. Studium je hodnoceno zápočtem (u jednooborového studia zkouškou), ukončeno je státní závěrečnou zkouškou. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (16.02.2024)
ČAPEK, R. (2018): Moderní didaktika. Grada, Praha GINNIS, P. (2017): Efektivní výukové nástroje pro učitele. České vydání, EDULAB, Praha. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002): Školní didaktika. Portál, Praha. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. (2008): Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha. KÜHNLOVÁ, H. (2007): Život v našem regionu. Příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 74 s. LAMBERT, D., BALDERSTONE, D. (2010): Learning to teach geography in the secondary school. Routledge, London and New York. LEAT, D. (1998) Thinking through geography. Cambridge: Chris Kington Publishing. MANDÍKOVÁ, D., HOUFKOVÁ, J. a kol. (2013): Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti http://www.csicr.cz/getattachment/475d4a0d-856b-432d-ba8d-6f31c990e791 MARADA, M. (2006): Jak na výuku zeměpisu v terénu? Geografické rozhledy, 15, č. 3, s. 2–5. MATĚJČEK, T. (2008): Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání. Životní prostředí. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Projekt JPD 3 – Přírodovědná gramotnost, Praha, 48 s. MATĚJČEK, T. (2008): Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Biodiverzita a její ohrožení. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Projekt JPD 3 – Přírodovědná gramotnost, Praha, 40 s. PASCH, M. a kol. (1998): Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha. PETTY, G. (2013): Moderní vyučování. Portál, Praha PIKE, G., SELBY, D. (1994): Globální výchova. Nakl. Grada, Praha. ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2004-2008): Čtení v hodinách zeměpisu (1.-7. díl). Geografické rozhledy, 13-18. roč. ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2007): Model maturitní zkoušky z pohledu geografů (1. díl). Geografické rozhledy, 16, č. 3, s. 19–20. ŘEZNÍČKOVÁ, D. a kol. (2008): Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Projekt JPD 3 – Přírodovědná gramotnost, Praha, 184 s. ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2010): Ilustrační maturitní test ze zeměpisu: značka nejvyšší kvality? Geografické rozhledy, 20, č. 2, s. 18–20. ŘEZNÍČKOVÁ, D., MATĚJČEK, T. (2014): Učební úlohy ve výuce geografie. Praha, Nakladatelství P3K, 96 s. SLAVÍK, J. (1999): Hodnocení v současné škole. Portál, Praha. WILIAM, D., LEAHYOVÁ, S. (2015): Zavádění formativního hodnocení. Learning Sciences International/ EDULAB, Praha. Dokumenty Rámcové vzdělávací programy pro základní a gymnaziální vzdělávání, VUP Praha Deklarace (charty) Komise geografického vzdělávání Mezinárodní geografické unie (IGU CGE), viz https://www.igu-cge.org/charters/ Učebnice zeměpisu včetně pracovních sešitů vydané v Nakladatelství ČGS, Fraus, Moby Dick Časopisy Geografické rozhledy: relevantní články k výuce školní geografie, viz https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv; aktuální články a dokumenty, na které byli studenti upozorněni ve výuce, písemné podklady ze seminářů |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Martin Hanus, Ph.D. (16.02.2024)
Studium didaktiky geografie II. navazuje na výukový předmět didaktika geografie I. Studium předmětu je hodnoceno zkouškou, celé učitelské studium je ukončeno státní závěrečnou zkouškou. Požadavky ke zkoušce: Odkaz na kurz v Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=709 (kurz MZ340P27B Didaktika geografie II) Zápis sebe sama do kurzu – heslo: „geografickevzdelavani“
|