|
|
|
||
Poslední úprava: KREJL9AF (12.10.2011)
podpory rozvoje žáka v podmínkách školní praxe, psycholo-gická specifika vzdělávání dospívajících a dospělých. |
|
||
Poslední úprava: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (14.04.2009)
Čáp,J.: Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, ISV 1996. Čáp,J., Mareš,J.: Psychologie pro učitele, Praha, Portál 2001. Fontana,D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1996. Havlínová,M.a kol.: Program podpory zdraví ve škole. Praha, Portál 1998. Helus,Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004. Kolář,M.: Bolest šikanování. Praha, Portál 2005. Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 1996. Mareš, J. - Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: MU 1995. Mareš,J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Matějček,Z.: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN 1991. Pasch, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998. Petty, G.: Moderní vyučování. Praha: Portál 1996. Rámcové vzdělávací programy Řezáč,J.: Sociální psychologie. Brno, Paido 1998. Satirová,V.: Kniha o rodině. Praha, Portál 1994. Sternberg,R.J.: Úspěšná inteligence. Praha, Grada 2001. Vágnerová,M.: Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, Karolinum 2005. Zelinková,O.: Poruchy učení. Praha, Portál 2005. |
|
||
Poslední úprava: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (14.04.2009)
Aplikace teoretických přístupů psychologie ve školní praxi - odpovědnost za vzdělávání, jedinečnost versus hromadnost, uplatnění Gardnerova a Sternbergova pojetí inteligence při vzdělávání, behaviorismus a výchova - funkční analýza chování a behaviorální intervence. Psychologie učení a vyučování - učení a osvojování vědomostí a dovedností, styly učení, školní úspěšnost žáků (bio-psycho-sociální determinanty, individuální rozdíly v učení, problematika handicapovaných žáků a možnosti integrace, nadaní žáci), učitel a řízení školní třídy na různých typech základních a středních škol.Tvořivost a metody jejího rozvíjení (učitelů i žáků). Vývojové charakteristiky žáků ZŠ, studentů SŠ a dospělých a psychologické souvislosti edukačních procesů a vztahů. Psychologie výchovy - rodina a způsob výchovy v rodině, sourozenecké vztahy, zájmy a činnosti ve volném čase, působení vrstevnických a zájmových skupin. Výchova a sebevýchova. Sociální skupiny - struktura a dynamika skupin, vztahy ve skupině, školní třída jako malá sociální skupina, sociální klima ve školní třídě a ve škole, komunikace ve škole. Sociálně patologické jevy a jejich projevy ve škole, možnosti intervence (drogy, šikana, gambling, záškoláctví, druhy prevence a preventivní programy, peer programy apod.). Psychologie zdraví ve školním prostředí, psychohygienické aspekty školní práce. Psychologie pro školu (systém poradenských služeb v českém školství, PPP, SPC a SVP, úkoly výchovných poradců, školních psychologů a psychologů v pedagogicko - psychologických poradnách, možnosti a význam spolupráce rodiny a školy při výchově a vzdělávání). Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a školní třídy - standardizované metody, portfolio žáka a studenta, diagnostika vycházející z vyučování, autentická diagnostika, funkční analýza chování. Pedagogicko-psychologické intervenční metody a postupy
|