Speciální pedagogika - MDPSPP004
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (18.08.2022)
nespecializovaných institucích v kontextu integrace a inkluze. Cílem je seznámit frekventanty s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s novými inkluzivními, humanizačními a demokratizačními trendy ve vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení, ale i žáků nadaných. Dále by měl předmět poskytnout základní přehled legislativy a možnosti pedagogické podpory ze strany školy v přímé podpoře žáků, kteří vyžadují zvýšenou péči. Obsah: 1. Speciální pedagogika, obsah, cíle, zaměření (včetně historie). 2. Nová legislativa a nové trendy ve výchově a vzdělávání lidí se zdravotním postižením. 3. Inkluze a její dopady na pedagogickou praxi a spolupráci s poradenskými zařízeními. 4. Přehled „pedií“ a jejich aktuálních otázek. 5. Specifické poruchy učení a poruchy chování v kontextu základní a střední školy. 6. Základní orientace v problematice žáků s PAS. 7. Žáci nadaní a možnosti jejich rozvoje. 8. Poradenské služby v oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. |