PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Propedeutická praxe - MDPSGE013
Anglický název: Propaedeutic practice
Český název: Propedeutická praxe
Zajišťuje: Centrum dalšího vzdělávání (31-643)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/10, Z [HS]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Cílem propedeutické praxe je přinést vhled studentům do reálné školní výuky z pohledu učitele. Proto realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Aby bylo eliminováno soustředění na obsah a učivo, pozorují studenti společně s fakultním vyučujícím výuku jiných předmětů, než geologických věd. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, kdy během 1. a 2. semestru doplňkového studia bude vypsáno několik termínů návštěv ZŠ/SŠ, na které se studenti budou hlásit, a skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)

Realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Studenti společně s fakultním vyučujícím pozorují výuku jiných předmětů, než geologických věd, aby bylo eliminováno soustředění se na obsah. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.

Studenti během propedeutické praxe:

- popíšou jednotlivé fáze pozorované vyučovací jednotky,
- pozorují formy a metody výuky uplatněné v dané hodině,
- popíšou formy komunikace vyskytující se během pozorované výuky,
- popíšou, jaké formy hodnocení se vyskytovaly v pozorované hodině (jaké postupy formativního hodnocení učitel využil?),
- zhodnotí vyučovací jednotku s ohledem na využití různých materiálních i nemateriálních výukových prostředků,
- diskutují o možných řešeních konkrétních situací.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK