Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Cílem propedeutické praxe je přinést vhled studentům do reálné školní výuky z pohledu učitele. Proto realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Aby bylo eliminováno soustředění na obsah a učivo, pozorují studenti společně s fakultním vyučujícím výuku jiných předmětů, než geologických věd. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, kdy během 1. a 2. semestru doplňkového studia bude vypsáno několik termínů návštěv ZŠ/SŠ, na které se studenti budou hlásit, a skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Studenti společně s fakultním vyučujícím pozorují výuku jiných předmětů, než geologických věd, aby bylo eliminováno soustředění se na obsah. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.
Studenti během propedeutické praxe:
- popíšou jednotlivé fáze pozorované vyučovací jednotky, - pozorují formy a metody výuky uplatněné v dané hodině, - popíšou formy komunikace vyskytující se během pozorované výuky, - popíšou, jaké formy hodnocení se vyskytovaly v pozorované hodině (jaké postupy formativního hodnocení učitel využil?), - zhodnotí vyučovací jednotku s ohledem na využití různých materiálních i nemateriálních výukových prostředků, - diskutují o možných řešeních konkrétních situací.