Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (18.08.2022)
Předmět je určen studentům učitelství chemie v rámci celoživotního vzdělávání. Praxe má dvě části: (1) nejprve student absolvuje hospitace u jednoho či více učitelů chemie dané střední školy a (2) poté sám několik hodin vyučuje chemii.
Hospitační i výstupová pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta probíhá na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů.
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
The course is designed for students of chemistry teaching in extra studies. The pedagogical practice consists of two parts: (1) observing/inspecting pedagogical practice when students visit lessons of chemistry teacher at the secondary school and (2) teaching pedagogical practice when students teach chemistry by one or two chemistry teachers of the chosen secondary school.
Students encounter a real teaching environment within the course, and the course provides their own teaching activities.
Observing the lessons and final teaching practice takes place at secondary school with one or more faculty teachers.
Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (12.02.2020)
Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Absolvování 2(-3) náslechů v každé ze tříd (celkem 4(-6) hodin), ve kterých potom student vyučuje 15 vyučovacích hodin a 4 hodiny laboratorních cvičení z chemie.
Záznamy z náslechů a vlastní přípravy schválené a podepsané fakultním učitelem, doplněné hodnocením FU po odučené hodině předloží student ke kontrole vedoucí pedagogických praxí na KUDCH.
Zároveň předloží vyplněné formuláře A - seznam hospitací, B - seznam odučených hodin, C - celkové hodnocení od FU, a vlastní esej - hodnocení pedagogické praxe studentem.
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Requirements to gain the credits:
- deliver forms A, B, C
- observe 4 chemistry lesson and make notes from the observation (will be discussed at the final meeting)
- active teaching at 19 lessons (4 lessons of which are laboratory practice)
- deliver the preparation materials for all taught lessons (worksheets, presentation, test, game, ...)
- personal reflection of the practice (1/2 page A4)