|
|
|
||
Poslední úprava: Kamila Řehořová (05.09.2022)
které lze zařadit do výuky přírodopisu/biologie na základní a střední škole. Důraz je kladen zejména na badatelsky pojatá praktická cvičení. Cvičení jsou zaměřena především na pozorování a pokusy s biologickými objekty na úrovni celého organismu a na úrovni interakcí mezi organismy a mezi organismy a prostředím. Praktikum bude vždy členěno do dvou částí- metodická část (jak se na dané praktikum ve škole připravit, kdy ho zařadit apod.) a praktická část, kdy studenti sami cvičení absolvují, aby poznali přesný metodický postup, objevili možná úskalí apod. Ke každému cvičení vyučující připravili pracovní list s podrobnými pokyny pro učitele, který je posluchačům k dispozici. |
|
||
Poslední úprava: Kamila Řehořová (05.09.2022)
Cílem předmětu je ukázat studentům - budoucím učitelům základních a středních škol, že praktická výuka biologie může být velmi pestrá a zajímavá. Řadu zajímavých pokusů lze snadno ve školách, které mají omezené laboratorní vybavení. Není třeba se omezovat na tradiční úlohy ze školních učebnic. Chtěli bychom v budoucích učitelích především probudit kreatitivu a odvahu zařazovat do výuky nové úlohy a pokud možno vytvářet i úlohy vlastní. |
|
||
Poslední úprava: Kamila Řehořová (05.09.2022)
Altmann, A., 1972: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN, Praha. |
|
||
Poslední úprava: Kamila Řehořová (05.09.2022)
Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na praktických cvičeních. Vzhledem k víkendové výuce je povolena půl denní absence. Závěrečné cvičení je věnováno vlastním návrhům studentů popsaných v seminární práce (dále jen SP), kterou prezentují spolužákům zvolenou a vyučujícím odsouhlasenou formou |
|
||
Poslední úprava: Kamila Řehořová (05.09.2022)
Obecná témata |