PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktivizační metody a formy výuky přírodovědných předmětů - MDPSBI105
Anglický název: Activating methods and forms of teaching in science subjects
Český název: Aktivizační metody a formy výuky přírodovědných předmětů
Zajišťuje: Centrum dalšího vzdělávání (31-643)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Je zajišťováno předmětem: MB180C31A
Garant: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. (29.10.2019)
Teaching methods and organizational forms are an effective tool for teachers to teach their lessons; in addition, if they use methods and forms that entertain and stimulate pupils to work, pupils work in the classroom not only efficiently but also with taste. In this course, students will learn to think about methods and forms, design them appropriately and apply them in their future biology lessons; all in accordance with current trends and requirements of curricular documents.
At the same time, the participants will try the methods and forms themselves - both from the pupil's and teacher's position.
Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. (31.10.2020)

Altmann, A.: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN: Praha, 1975.
Hrabal, V. a kol.: Testy a testování ve škole. UK PedF: Praha, 1994.
Kalhoust, Z., Obst, O a kol.: Školní didaktika. Portál: Praha, 2002.
Lazarová, B.: Netradiční role učitele. Paido: Brno, 2005.
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál: Praha, 1996.
Skalková, J.: Obecná pedagogika. ISV: Praha, 1999.
Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. (Východiska a nové metody v praxi). Praha: Portál 1999.
Vzdělávací programy: Základní škola, Obecná škola, Národní škola

Rámový vzdělávací program ZŠ / G
Národní program rozvoje vzdělávání (Bílá kniha)
Státní program EVVO
Učebnice přírodopisu pro základní školy
Učebnice biologie pro střední školy

http://www.nuv.cz/eqavet/online-vzdelavani

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/

https://www.facebook.com/prirodovedci.cz/

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. (14.02.2024)

1. povoleny 2 absence; pokud výuka běží turnusově, pak dle upřesnění na začátku kurzu

2. navrhnout a předvést (v rámci mikrovyučování) 1 námět ke zvolenému tématu pro výuku biologie na SŠ (a jeho úprava pro přírodopis na ZŠ) - a to v předepsané podobě, kterou obdržíte na úvodní lekci

3. navrhnout 1 námět ke zvolenému tématu pro výuku biologie na SŠ (a jeho úprava pro přírodopis na ZŠ) - a to v předepsané podobě, viz první lekce

3. kooperace a skupinová práce v rámci předváděných aktivit

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Kamila Řehořová (21.08.2019)

Předmět nebude vyučován, bude-li přihlášených pět a méně studentů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK