|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (22.11.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Cíl předmětu je obdobný jako v případe Pozorování a pokus organismální I. Snažíme se ukázat studentům - budoucím učitelům základních a středních škol, že praktická výuka biologie může být velmi pestrá a zajímavá. Řadu zajímavých pokusů lze snadno ve školách, které mají omezené laboratorní vybavení. Není třeba se omezovat na tradiční úlohy ze školních učebnic. Chtěli bychom v budoucích učitelích především probudit kreatitivu a odvahu zařazovat do výuky nové úlohy a pokud možno vytvářet i úlohy vlastní. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Altmann, A., 1972: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN, Praha. Buchar J. a kol, 1993: Práce ze zoologie. UK, Praha. Buchar J. a kol., 1995: Klíč k určování bezobratlých. Scientia, Praha Hanel L., Lišková E., 2003: Stručný obrazový klíč k určování hlavních skupin vodních bezobratlých. UK v Praze-Pedagogická fakulta, Praha. Jírovec O. a kol., 1958: Zoologická technika. SPN, Praha. Lelláková F. a kol., 1992: Zoologická technika. Karolinum, Praha.
Posluchačům kurzu jsou k dispozici návody k jednotlivým úlohám a pracovní listy pro žáky v aplikaci Moodle:
http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=721 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (22.11.2022)
Podmínky udělení zápočtu v případě prezenční formy výuky: - aktivní účast na praktických cvičeních (povoleny jsou maximálně 2 absence; 4 absence jsou povolené pro studenty vykonávající praxe) - na závěr semestru musí každý student samostatně či ve dvojici prezentovat vlastní mikrovyučování na 20 - 30 minut. K vybranému námětu vytvoří pracovní list včetně autorského řešení. Alespoň jednu úlohu studenti navrhnou na základě anglicky psaného zdroje nebo s využitím mobilní aplikace v anglickém jazyce.
Podmínky udělení zápočtu v případě online výuky: - aktivní účast alespoň na 60 % pořádaných videokonferencí (včetně praktik vyhrazených pro mikrovyučování studentů) - vypracování úkolů zadaných vyučujícími - na závěr semestru musí každý student prezentovat vlastní námět pro distanční praktické cvičení (volitelně synchronní či asynchronní) v délce 20 - 30 minut. K vybranému námětu vytvoří pracovní list včetně autorského řešení. Alespoň jednu úlohu studenti navrhnou na základě anglicky psaného zdroje nebo s využitím mobilní aplikace v anglickém jazyce |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (22.11.2022)
Náměty jednotlivých praktických cviření (průběžně se obměňují):
Poslední cvičení budou vyhrazena pro mikrovyučování studentů V případě online výuky budou témata upravena pro výuku touto formou. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na praktických cvičeních (povolena maximálně 1 absence). Na závěr semestru musí každý student prezentovat vlastní námět na didaktickou pomůcku s využitím přírodnin. |