|
|
|
||
Poslední úprava: RENA (16.04.2007)
provádět a současně jsou vhodné pro využití na středních školách. Významným prvkem praktika je možnost ovládat dané přístroje prostřednictvím PC a zároveň okamžitě, opět s využitím PC, vyhodnocovat výsledky a provést zhodnocení a vysvětlení experimentu také z didaktického hlediska. Experimentální kurz by byl vhodně kombinován s přípravou videomateriálů z prováděných experimentů, což bude spojeno s přednáškami a cvičeními zaměřenými na zvládnutí základů práce s kamerou a videotechnikou, dále zpracování obrazu s pomocí PC apod. |
|
||
Poslední úprava: RENA (16.04.2007)
Petr Šmejkal, Václav Martínek
1. Charakteristiky videokamer a jejich vlastností, způsob záznamu dat, základy práce s videokamerou při záznamu, časté chyby, pořízení pokusného záznamu 2. Převod záznamu do digitální podoby, základy střihu, příprava scénáře 3. Přístroje pro fyzikálně-chemická, analytická a biochemická měření vhodná pro SŠ, popis, funkce, možnosti, způsoby komunikace s PC, ovládání přístroje, ovládání s podporou PC, nastavení a zpracování experimentu, didaktické možnosti zmiňovaných přístrojů a příslušného software 4. Pořízení pokusného záznamu ze vzorového experimentu týkajícího se práce s daným přístrojem a čidly 5. Základy střihu videa, střihové programy a jejich ovládání, zpracování zvuku a videa, vkládání základních efektů (střihové efekty, fotografie a obrázky, tituly a titulky) 6. Základy některých fyzikálně-chemických a biochemických metod (termochemie, spektroskopie, potenciometre, vedení proudu v roztocích elektrolytů, HPLC dělení látek, elektromigrační metody, ?, jejich aplikace apod.) 7. Výběr čtyř experimentů z výše uvedených oblastí fyzikální chemie a biochemie, teoretická příprava na provedení a záznam experimentu 8. Realizace a záznam prvního experimentu 9. Realizace a záznam druhého experimentu 10. Realizace a záznam třetího experimentu 11. Realizace a záznam čtvrtého experimentu 12. Tvorba harmonogramu pro přípravu videomateriálu, sběr materiálu k vybranému experimentu (využití internetu, tvorba doplňkových materiálů (obrázky a animace), zpracování videosignálu, střih videa, finální mastering 13. Prezentace vytvořených materiálů s využitím multimediální techniky (dataprojektor, vizualizér, interaktivní tabule, ?) |