Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (02.10.2020)
Přednáška a cvičení Distanční vzdělávání v chemii si klade za cíl nejen vytvořit teoretické základy v problematice současného fenoménu, ale také umožnit studentům vhled do jednotlivých rolí v distančním vzdělávání a také praktický nácvik dovedností nutných pro tyto role.
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (20.04.2011)
This lecture deals not only with theoretical basis of distance learning but also with its applications.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (02.10.2020)
Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie I, Karolinum,UK Praha 2000
Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie II, Karolinum,UK Praha 2001
Květoň,K.: Základy on - line výuky a e - Learnig CESNET, ČVUT, Praha 2002
Průcha, J.; Míka, J.: Distanční studium v otázkách, CSVŠ, Praha, 2000
Zlámalová, H.: Příručka pro tutory distančního vzdělávání, VŠB-TUO, Ostrava
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (02.10.2020)
Zápočet: docházka min. 75 %
Zkouška: ústní (teorie + praktické úlohy) v rozsahu přednášek a cvičení
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (02.10.2020)
1. Úvod do problematiky DiV
2. Historie a druhy DiV
3. Přednosti a nedostatky DiV
4. Průběh studia, vztahy mezi účastníky
5. Komunikace
6. LMS Moodle a další systémy
7. Práce v kurzu
8. Tvorba a správa kurzu 1
9. Tvorba a správa kurzu 2
10. Dokumenty a multimédia vhodná pro DiV
11. Návrh a příprava videozáznamu chemického experimentu
Součástí je také studentská práce s LMS Moodle, návrh, tvorba a pilotáž kurzu, vyzkoušení si role autora, tutora i účastníka kurzu.
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (20.04.2011)
1. Introduction into distance learning
2. History and types of distance learning
3. Advantages and disadvantages of distance learning
4. Process of study in distance learning
5. Communication
6. LMS Moodle and other systems
7. Working in an online course
8. Creation and administration of a course 1
9. Creation and administration of a course 2
10. Documents and multimedia suitable for distance learning
11. Concept and realisation of a videorecording of chemical experiment
The lecture consist also of working with LMS Moodle, a course creation, role playing (author, tutor, student) etc.