|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)
Čtrnáctová, H. a kol.: Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Praha, prospektrum 2000. Solárová, M: Chemické pokusy pro střední a základní školu. Brno, Paido 1999 Klečková, M. a KCH UP v Olomouci: Chemické pokusy pro žáky základních škol; Chemické pokusy pro žáky středních škol. Olomouc, Alga Press 2001. Straka, M.: Kouzelnické pokusy z chemie. Žďár nad Sázavou, 1997. Šulcová, R., Pisková, D.: Přírodovědné projekty. UK v Praze, PřF, 2008. Šulcová, R. a kol.: Náměty na pokusy z organické a praktické chemie. Praha, UK v Praze, PřF, KUDCH 2006. Šulcová, R., Böhmová, H.: Netradiční experimenty z organické a praktické chemie. Praha, UK PřF 2007. Šulcová, R. a kol.: Aktivizace v chemickém vzdělávání. Praha, UK PřF 2007. Šulcová, R., Böhmová, H., Stratilová, E.: Zajímavé experimenty z chemie kolem nás. UK v Praze, PřF, 2009. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (23.10.2019)
Zápočet: 80% prezence na konaných seminářích. Splnění všech úkolů ze seminářů, včetně absolvování exkurze. Vlastní prezentace vybraného tématu - eperimentů a jejich didaktické zpracování. Ovládnutí moderních didaktických přístrojů a techniky, zpracování videoklipu nebo PowerPointového výstupu. Zkouška: vyhodnocení jednotlivých úkolů + individuální didaktický výstup na zvolené téma. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)
Moderní pojetí výuky chemie na gymnáziu. Praktické použití různých aktivizačních metod a forem výuky, otázky hodnocení a sebereflexe.
Zkušenosti a dovednosti jsou v semináři předávány a upevňovány v rámci řešení problémových úloh s využitím ICT, formou práce s modely, praktickým prováděním netradičních pokusů a ukázkami látek, diskusí o problematice hodnocení ve výuce i sebehodnocení s využitím videotechniky apod.
Seminář je vhodný pro budoucí učitele, kteří mají opravdový zájem o moderní pojetí vyučování chemie v reálné SŠ. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (23.10.2019)
Předmět je určen všem kreativním studentům, které zajímají moderní a aktivní metody a formy práce ve vzdělávání v chemii, rádi experimentují a nebrání se samostané tvořivosti. Požadavky: Pro zápis do předmětu je třeba být obeznámen s vybavením, technikami a bezpečností práce v laboratoři KUDCH a absolvovat předměty Didaktiky obecné, anorganické a organické chemie a Experimenty ve výuce I. a II. Absolvování tohoto předmětu může mj. usnadnit vykonání praktické části státní zkoušky z didaktiky chemie. Pro optimální provoz je vhodné, aby počet účastníků v laboratoři nebyl vyšší než 10. |