PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Aktivizační metody a formy práce ve výuce chemie - MC280P63A
Anglický název: Teaching methods and forms in active chemistry education
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2014 do 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 10
Minimální obsazenost: 4
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň: specializační
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D.
Prerekvizity : MC280C04, MC280C05, MC280P01, MC280P02
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)
Moderní pojetí výuky chemie na gymnáziu. Praktické použití různých aktivizačních metod a forem výuky, otázky hodnocení a sebereflexe. Moderní pojetí experimentální výuky chemie. Uplatnění ICT a multimedií, práce s videokamerou.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)

Čtrnáctová, H. a kol.: Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Praha, prospektrum 2000.

Solárová, M: Chemické pokusy pro střední a základní školu. Brno, Paido 1999

Klečková, M. a KCH UP v Olomouci: Chemické pokusy pro žáky základních škol; Chemické pokusy pro žáky středních škol. Olomouc, Alga Press 2001.

Straka, M.: Kouzelnické pokusy z chemie. Žďár nad Sázavou, 1997.

Šulcová, R., Pisková, D.: Přírodovědné projekty. UK v Praze, PřF, 2008.

Šulcová, R. a kol.: Náměty na pokusy z organické a praktické chemie. Praha, UK v Praze, PřF, KUDCH 2006.

Šulcová, R., Böhmová, H.: Netradiční experimenty z organické a praktické chemie. Praha, UK PřF 2007.

Šulcová, R. a kol.: Aktivizace v chemickém vzdělávání. Praha, UK PřF 2007.

Šulcová, R., Böhmová, H., Stratilová, E.: Zajímavé experimenty z chemie kolem nás. UK v Praze, PřF, 2009.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (23.10.2019)

Zápočet:

80% prezence na konaných seminářích.

Splnění všech úkolů ze seminářů, včetně absolvování exkurze.

Vlastní prezentace vybraného tématu - eperimentů a jejich didaktické zpracování.

Ovládnutí moderních didaktických přístrojů a techniky, zpracování videoklipu nebo PowerPointového výstupu.

Zkouška:

vyhodnocení jednotlivých úkolů + individuální didaktický výstup na zvolené téma.

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)

Moderní pojetí výuky chemie na gymnáziu. Praktické použití různých aktivizačních metod a forem výuky, otázky hodnocení a sebereflexe.

Zkušenosti a dovednosti jsou v semináři předávány a upevňovány v rámci řešení problémových úloh s využitím ICT, formou práce s modely, praktickým prováděním netradičních pokusů a ukázkami látek, diskusí o problematice hodnocení ve výuce i sebehodnocení s využitím videotechniky apod.

Seminář je vhodný pro budoucí učitele, kteří mají opravdový zájem o moderní pojetí vyučování chemie v reálné SŠ.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (23.10.2019)

Předmět je určen všem kreativním studentům, které zajímají moderní a aktivní metody a formy práce ve vzdělávání v chemii, rádi experimentují a nebrání se samostané tvořivosti.

Požadavky:

Pro zápis do předmětu je třeba být obeznámen s vybavením, technikami a bezpečností práce v laboratoři KUDCH a absolvovat předměty Didaktiky obecné, anorganické a organické chemie a Experimenty ve výuce I. a II.

Absolvování tohoto předmětu může mj. usnadnit vykonání praktické části státní zkoušky z didaktiky chemie.

Pro optimální provoz je vhodné, aby počet účastníků v laboratoři nebyl vyšší než 10.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK