Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (11.10.2020)
Smyslem uvedených přednášek a cvičení je osvojení didaktických dovedností, které budoucím učitelům umožňují efektivně řídit proces osvojování učiva chemie.
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (21.07.2014)
The main purpose of this lecture is to provide help in the process of mastering key competencies of pre-service chemistry teachers.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (30.09.2019)
Greenwood,N.N.,Earnshaw,A.E. : Chemistry of the Elements. Pergamon Press Plc, Oxdord OX3 OBW, England Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie I, Karolinum,UK Praha 2000 Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie II, Karolinum,UK Praha 2001 Hříbková, L.: Nadání a nadaní, Grada, Praha, 2009 Bílek, M.: ICT ve výuce chemie, Gaudeamus, Hradec Králové, 2005 Průcha, J.; Míka, J.: Distanční studium v otázkách, CSVŠ, Praha, 2000
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (30.09.2019)
Zápočet: • Docházka min. 70 % (cvičení)
• Úspěšné absolvování alespoň čtyř z pěti průběžných testů (min. 60 % bodů/test
• Pozitivní hodnocení všech úkolů v Moodle
Zkouška: • Prezentace na vybrané téma + výstup (rozbor prezentace a výstupu/prezenčně) • Ústní v rozsahu přednášek a cvičení + vybrané pasáže doporučené literatury
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (18.09.2019)
1. Úvod do didaktiky chemie 2. Chemie vodíku a kyslíku 3. Chemie I. A II. A skupiny PSP 4. Chemie III. A IV. A skupiny PSP 5. Chemie V. A VI. A skupiny PSP 6. Chemie VII. A VIII. A skupiny PSP 7. Chemie d-prvků 1 8. Chemie d-prvků 2 9. Vztahy mezi chemií prvků a jejich sloučenin 10. Funkce chemického experimentu ve výuce anorganické chemie 11. ICT v chemii a distanční vzdělávání 12. Chemie a nadání 13. Nové trendy v anorganické chemii a její výuce Při přednáškách a cvičeních se využívají následující prostředky: Moodle, chemický experiment, počítačové programy, učebnice, flexibilní programy, internet, funkční gramotnost atd.
Poslední úprava: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (21.07.2014)
1. Introduction into the theory of curriculum and instruction of chemistry 2. Chemistry of hydrogen and oxygen 3. I. A and II. A group chemistry 4. III. A IV. A group chemistry 5. V. A VI. A group chemistry 6. VII. A VIII. A group chemistry 7. Transition metals chemistry 1 8. Transition metals chemistry 2 9. Chemical interrelationships among elements and their compounds 10. Chemical experiment as a part of inorganic chemistry education 11. ICT in chemistry and distance learning 12. Chemistry and giftedness 13. New trends in inorganic chemistry and chemistry education Following means ared used during lectures: THINKINK, DISCUSSION, Moodle, chemical experiment, computer programs, textbooks, flexible programs, internet etc.