PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy - MB180P14
Anglický název: Evaluation in Biology Education
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: 15
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Další informace: http://Termíny výuky budou dojednány na základě časových možností většiny přihlášených studentů na začátku semestru
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Vyučující: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Neslučitelnost : MB180C24
Je neslučitelnost pro: MB180C24
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (25.02.2019)
Předmět navazuje přednášku MB180P11 Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy vyučovanou v ZS. Je zaměřen na praktický nácvik tvorby hodnotících nástrojů ve výuce přírodopisu a biologie, na hodnocení již vypracovaných žákovských prací (slovní, písemné, kombinované), na převod výkonu žáka na známku a na úskalí učitelovy hodnotící činnosti.

Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (25.02.2019)

I.

Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál

Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno

Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci

II.

Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada

Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál

Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál

Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996

Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997

Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994

III.

Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972

Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992

Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (25.02.2019)

Návrh pisemne práce pro žáky na dané biologické téma

Oprava, hodnocení a klasifikace písemné práce zadané v jedné třídě gymnázia

Sylabus
Poslední úprava: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. (25.02.2019)
1. Hodnocení písemného projevu žáka
2. Hodnotící nástroje, didaktické testy
Základní typy didaktických testů a jejich charakteristika

Typy testových položek

3. Plánování a konstrukce testu
Plánování - stanovení cílových kategorií

Obsahová analýza učiva

Tvorba testových položek

Konstrukce testu

Orientační ověření a úprava testu

Analýza testových položek , obtížnost položky

4. Hodnocení písemního projevu žáka
Pořadí- prosté, percentilové

Procenta správných odpovědí

Převod výkonu na známku

Význam hodnocení pro učitele a pro žáka

5. Praktická realizace jednotlivých kroků na předložených ukázkách

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK