Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (21.11.2022)
Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zabývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie. Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. (05.01.2023)
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (21.11.2022)
- aktivní účast s alespoň 80% docházkou - zpracování seminární práce - v případě nutnosti realizovat kurz distanční formou výuky neplatí výše uvedené a požadavky ke kontrole studia jsou stanoveny takto: odevzdat minimálně 80% zadaných týdenních úkolů a účast na alespoň dvou online setkáních v době rozvrhované výuky.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. (17.11.2022)
Předmět je členěn do tří tematických sekcí. První vede k zamyšlení nad rolí technologií ve výuce, neboť syndrom zaměnění prostředku za cíl je pro ICT mimořádně typický. Druhá sekce je věnována obecně použitelným dovednostem "věcí na počítači", třetí pak představuje přímo pro školu vyvíjené nástroje. Elektronické materiály, konkrétní rozložení témat a zadání seminárních prací viz LMS GoogleClassroom https://classroom.google.com/c/NTM5NjY1OTc0NDZa
digitální technologie a jejich vliv na žáka
prezentační software&dovednosti
lineární a nelineární prezentace, screen-free teaching
LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný - toto téma je realizováno online formou jako praktická výuka
distanční vzdělávání jako fenomén
technické a kompetenční předpoklady pro úspěšnou distanční výuku
motivace po drátě - specifika distanční výuky v afektivní oblasti
práce s interaktivní tabulí - na hraně retro stylu
aktivizační technologické prvky - inspiromat aplikací, zejména mobilních
bioinformatika aneb biologie skrz klávesnici
GIS for dummies
instrumentace školního pokusu
black-box sestavy
mobile-first
DIY přístup
remote labs
školní pokus v době koronavirové - metodika školního pokusu v distanční výuce
práce s multimédii
video
zvuk
vektory
rastry
rozšířená realita
self-regulated learning a jeho technologická podpora
Výuka v LS 2020/2021 bude zahájena dne 16.2.2021.
V případě vynucené online/distanční výuky probíhá výuka v rozvrhovaném čase v prostředí GoogleClassroom. Nebude-li možná fyzická účast na prvním setkání v semestru, proběhne toto formou online meetingu k němuž obdrží zapsaní studenti emailem pozvánku. Aktuality a veškeré informace jsou poskytovány v uvedeném kurzu [https://classroom.google.com/c/MjY0NjM2MzQxNjMz?cjc=4kbnqe7]