Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
Pedagogická praxe I probíhá jako jeden blok na jedné základní škole nebo nižším stupni víceletého gymnázia a zpravidla trvá 4 týdny. Student během praxe na dané škole pracuje pod vedením fakultního učitele. Hospituje 8 vyučovacích hodin biologie, vyučuje 24 vyučovacích hodin, 4 hodiny praktických cvičení a vede 1 exkurzi.Z toho může 9 vyučovacích hodin realizovat formou pomocných prací ve výuce nebo formou tandemové výuky ve spolupráci s fakultním učitelem. V případě distanční výuky student pomáhá fakultnímu učiteli s přípravou a realizací online výuky včetně evaluace.
Kromě zapsání předmětu do SISu je třeba přihlásit se na praxi do 15. ledna (pro praxi v letním semestru) nebo do
15. června (pro praxi v zimním semestru) přes přihlašovací tabulku Google Docs sdílenou dr. Jelenem. Podrobné informace najdete v prostředí Moodle kurzu
Pedagogická praxe výstupová (klíč pro přihlášení: PPV) nebo v Google Classroom (https://classroom.google.com/u/0/c/NDQ5MDc0NTIzMjA3).
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
Teaching practice I takes place as one block for one primary school or lower level of a multi-year grammar school and usually lasts 4 weeks. During the internship at the school, the student works under the guidance of a faculty teacher. He teaches 8 teaching hours of biology, teaches 24 teaching hours, 4 hours of practical exercises and 1 field trip. Of these, 9 lessons can be implemented in the form of teaching support or tandem teaching in cooperation with the faculty teacher.In the case of distance learning, the student assists the faculty teacher with the preparation and implementation of online teaching, including assessment.
In addition to registering the subject in the SIS, it is necessary to register for the internship by January 15 (for internship in the summer semester) or by
June 15 (for practice in the winter semester) via the Google Docs login table shared by dr. Deer. Detailed information can be found in the Moodle course environment
Teaching practice output (login key: PPV) or in Google Classroom (https://classroom.google.com/u/0/c/NDQ5MDc0NTIzMjA3).
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU
- účast na instruktážní schůzce (před praxemi), reflexní schůzce (po praxích) a zápočtové schůzce (V případě distanční výuky budou schůzky vedeny online přes Google Meet)
- včasné odevzdání rozvrhu (poslat Ireně Chlebounové) a dodržení pravidel pro hospitace didaktiků KUDBi
- odevzdání formuláře A+B, C, 2x hospitačního záznamu (ze začátku a z konce praxe)
- hospitace předepsaného počtu hodin a odevzdání záznamů z hospitací (náslechových hodin) ke kontrole
- odučení předepsaného počtu vyučovacích hodin: 28 (24vyučovacích hodin, 4 h laboratorní práce/praktická cvičení) + 1 exkurze, z toho může student 9 vyučovacích hodin realizovat formou pomocných prací ve výuce nebo formou tandemové výuky ve spolupráci s fakultním učitelem.
- odevzdání kompletních příprav vyučovacích hodin včetně pracovních listů, testů, her, prezentací (v elektronické verzi) atd. (přípravy musí obsahovat všechny náležitosti) ke kontrole; tj. pokud v přípravě píšete, že jste ve VH použili prezentaci - dostanu ji v elektronické podobě, pokud pracovní list - bude vytištěn a součást materiálů, pokud jste si dělali zvlášť odborné poznámky - budou přiloženy atd. Každá odučená hodina bude ohodnocena studentem i fakultním učitelem.
- vedení biologické / přírodovědné exkurze a odevzdání podkladů k exkurzi včetně přípravy na exkurzi, trasy, pracovních listů a hodnocení ke kontrole
- vyplnění elektronického reflexního dotazníku (do týdne po skončení praxí)
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
CREDIT REQUIREMENTS - Attendance at briefing meeting (before internships), reflection meeting (after internships) and credit meeting (In case of distance learning, meetings will be conducted online via Google Meet) - timely submission of the schedule (sending to Irena Chlebounová) and compliance with the rules for observation of KUDBi didactics - submission of form A + B, C, 2x examination record (from the beginning and from the end of the internship) - observation of the prescribed number of hours and submission of records from observations (listening hours) for control - teaching the prescribed number of teaching hours: 28 (24 teaching hours, 4 hours of laboratory work / practical exercises) + 1 excursion of which the student can implement 9 lessons in the form of auxiliary work in teaching or in the form of tandem teaching in cooperation with the faculty teacher - submission of complete lesson preparations, including worksheets, tests, games, presentations (in electronic version), etc. (preparations must contain all the requisites) for inspection; ie if you write in the preparation that you used a presentation in VH - I will get it in electronic form, if the worksheet - will be printed and part of the materials, if you made special notes - will be attached, etc. Each lesson will be evaluated by students and faculty teacher. - conducting a biological / science excursion and submitting documents for the excursion, including preparation for the excursion, routes, worksheets and evaluation for inspection - filling in an electronic reflective questionnaire (within a week after the end of the internship)
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
Pro závazné přihlášení na pedagogickou praxi v letním semestru vyplňte do 15.1. tabulku (přihlašování) sdílenou panem doktorem Jelenem na odkazu v prostředí Moodle (předmět Pedagogická praxe výstupová, heslo: PPV). Pro závazné přihlášení na pedagogickou praxi v zimním semestru vyplňte do 15.6. tabulku (přihlašování) sdílenou panem doktorem Jelenem na odkazu v prostředí Moodle (předmět Pedagogická praxe výstupová, heslo: PPV).
Nutnou podmínku pro nástup na praxi I je absolvování náslechové praxe (pokud máte tuto povinnost ve svém studijním plánu)!!!
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
For binding registration for teaching practice in the summer semester, fill in by 15.1. a table (logging in) shared by Dr. Jelen on a link in the Moodle environment (subject: Educational Practice, Password: PPV).
For binding registration for teaching practice in the winter semester, fill in by 15.6. a table (logging in) shared by Dr. Jelen on a link in the Moodle environment (subject: Educational Practice, Password: PPV).
Necessary condition for entering the practice I is to complete the observation practice (if you have this obligation in your study plan) !!!