PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Praxe a supervize III. - LPSY89
Anglický název: Practice and Supervision III.
Zajišťuje: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2015 do 2016
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 52 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. (23.09.2017)
Cílem kurzu je získat a reflektovat odbornou praxi v sociální službě dle 108/2006 Sb., na OSPOD (nebo u kurátorů pro děti a mládež, případně sociálních kurátorů) či v jiném zařízení po dohodě s vedoucí praxí. Podmínky splnění Praxí a supervizí I, II., III.: a) typ zařízení viz výše b) 2 různé cílové skupiny během mgr. studia c) výkon praxe v úzké spolupráci s mentorem - odborným sociálním pracovníkem dle 108/2006 Sb. (ne psychologem, pracovníkem v soc. službách, pedagogem apod.). Na povinných setkáních, které jsou zveřejňovány v rozvrhu, jsou diskutovány veškeré detaily o plnění praxe a prezentovány vzory formulářů, které je třeba předložit k zápočtu (terminologie, odborné metody a techniky, sebereflexe, práce s úskalími, legislativa). Platí pravidlo nové studium = nová aktuální praxe. Platí počet hodin praxe uvedených v Karolince v roce nástupu ke studiu (tj. zahájení mgr. studia v r. 2016 = 52 h/semestr, zahájení mgr. studia v r. 2017 = 40h/semestr)
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. (18.09.2018)

BANKS, S. Ethics and Values in Social Work. Houndmills: Palgrave, 2001.

BRUNKER, J. Beratung und Supervision. Fragen, Themen und Effekte. Lang: 2005.

CIMRMANNOVÁ, T. a kol. Krize a význam pomáhajících prvního kontaktu. Praha: Karolinum, 2013.

DYKE, L. Lessons in Grief/Death. Supporting People with Developmental Disabilities in the Healing Process. Illinois: High Tide Press Inc., 2003.

GEGENBÜHL-CRAIG, A. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2010.

HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012.

HENRIKSEN, J. O, VETLESEN, A. J. Blízké a vzdálené. Boskovice: Albert, 2000.

JANEBOVÁ, R. "Ale nikomu to neříkejte…" aneb dilema mezi sdělováním informací a mlčenlivostí v oblasti sociálně-právní ochrany dětí. Sociální práce/Sociální práca. Praktické užití teorie v sociální práci. Brno: ASVSP, ZSF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010, roč. 10, č. 3, s. 88-99.

JANEBOVÁ, R. Dilemata mezi právem a etikou aneb právo nezbavuje odpovědnosti. In Kappl, M., Smutek, M., Truhlářová, Z. (eds.). Etika sociální práce. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009.

KAST, V. Lebenskrisen werden Lebenschancen. Freiburg, Basel, Wien: HERDER spektrum, 2005.

KASTOVÁ, V. Krize a tvořivý přístup k ní. Praha: Portál,2000.

Kolektiv autorů. Trauma, historie, svědomí. Výbor z textů ze seminářů Prix Irene 2008-2009 a příspěvky členů Rafael Institutu. Praha: GplusG, 2010.

KLIMEŠ, J. Budování identity dítěte. Praha: Rozum a cit, 2008.

KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006.

MILFAIT, R. (ed.). Lidská práva osob s postižením, nevyléčitelně nemocných a umírajících. Vyd. 2. Středokluky: Zdeněk Susa, 2013.

PUNOVÁ, M., NAVRÁTILOVÁ, J. a kol. Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience. Brno: MU, 2014. (Předmluva, s. 22-29, s. 178-198)

NEČASOVÁ, M., DOHNALOVÁ, Z. , TALAŠOVÁ, R. Využití vybraných etických teorií v praxi sociální práce. Sociální práce/Sociální práca. Praktické užití teorie v sociální práci. Brno: ASVSP, ZSF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010, roč. 10, č. 3, s. 76-87.

SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000.

ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krizová intervence pro praxi. Praha: Portál, 2011.

VANČURA, J. Zkušenost rodičů dětí s mentálním postižením. Brno: Barrister/Principal, 2007.

VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002.

VYMĚTAL, J. Duševní krize a psychoterapie. Hradec Králové: Konfrontace, 1995.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK