|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
Rozvoj praktických dovedností studentů (management třídy a práce se skupinovou dynamikou), pro skupinovou práci se třídami. · Získání zkušeností studentů se skupinovou dynamikou v sebezkušenostních aktivitách. · Přebírání vzorů dobré praxe do portfolia pedagogických dovedností studenta. Studenti na základě vlastní zkušenosti popíší skupinovou dynamiku. · Popis a prvky, hlavní cíl práce se skupinovou dynamikou, jak souvisí s výkonem skupiny · Jak ovlivňovat jednotlivé prvky skupinové dynamiky · Situační kontext pro porozumění, kdy který prvek produkuje dostředivé a odstředivé síly. Ovlivňování jednotlivých prvků skupinové dynamiky · Práce s cíli a normami · Vedení skupiny: styly vedení · Exkurze do práce s napětím ve skupinové dynamice a praktický nácvik řešení konfliktních situací. · Řízení rozhodovacích procesů ve skupině Rozvoje didaktických dovedností studentů. · Studenti si vyzkouší model cíl – instrukce - reflexe – evaluace. (Např. studenti formulují cíle aktivit a k nim odpovídající reflexe.) · Nácvik vedení zážitkových aktivit. · Studenti si vytvoří, zkonzultují a pilotně ověří přípravy aktivity se třídami (vlastní cílovou skupinou jednotlivých studentů již v roli pedagogů). · Studenti reflektují a evaluují realizaci aktivit se žáky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
Aktivní účast během výuky, vedení sebereflektivního deníku, závěrečná práce na téma "Co mi seminář dal a vzal". |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
- |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)
De Shazer, S., Dolan, Y.: Zázračná otázka. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0007-9. Matula, Z.: Učíme se otevřeně uplatňovat své názory, potřeby a práva (asertivita). Praha: Odyssea, 2007. Watzlavick, P.: Pragmatika lidské komunikace, Brno: Newton Books, 2011. |