PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Angličtina pro pedagogy II. - L0642
Anglický název: English for Educators II
Zajišťuje: HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofie (28-01)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neomezen (0)
letní:neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D.
Vyučující: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D.
Prerekvizity : L0641
Je záměnnost pro: L0279, L0281
Anotace
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (01.09.2023)
Předmět Angličtina pro pedagogy je koncipován jako dvousemestrální (I. a II.). Je zaměřen na osvojení rozšířených jazykových kompetencí, odpovídajících úrovni intermediate (I.) a upper intermediate (II.), resp. B1 a B1+ podle mezinárodní stupnice CEFR, s důrazem na praktické užívání cizího jazyka v akademickém prostředí se zaměřením na pedagogiku společenských věd a náboženství. První část kurzu (I.) se soustředí na upevnění základních gramatických a větných struktur, porozumění cizojazyčnému textu, mluvenému slovu a videu, přípravu ústních prezentací a rozvíjení schopnosti diskutovat o zvoleném tématu. V druhé části kurzu (II.) budou studenti motivováni k prohloubení schopnosti samostatné práce s cizojazyčným akademickým textem formou shrnutí a prezentací a k přípravě ústní prezentace výsledků vlastního výzkumu v oblasti společenských věd a náboženství formou krátké přednášky.
Sylabus
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (08.02.2024)
Výuka pravidelně začíná až od 2. týdnu příslušného semestru. Pro zápis pošlete email vyučujícímu (viz níže Požadavky pro zápis). Prezentace přečtené literatury, přednáška na téma budoucí bakalářské práce. Podrobný rozvrh bude stanoven prostřednictvím MS Teams.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (08.02.2024)

K úspěšnému zakončení předmětu je třeba napsat vstupní test (neplatí pro ty, kdo mají už splněnou Angličtinu pro pedagogy I. nebo test absolvovali v minulých semestrech) a připravit a přednést tři ústní prezentace (četba I., četba II. , minipřednáška na téma budoucí bakalářské práce) a aktivní účast při diskusích v hodinách. Prezentace jsou bodovány, závěrečné hodnocení se bude odvíjet od počtu získaných bodů: 100-90% = 1, 89=80% = 2, 79=70% = 3, méně než 70% = neuspěl/a. Celkem je možné získat 100 bodů, k úspěšnému absolvování je tedy třeba získat minimálně 70.

Poznámka k prezenci: Docházka není povinná, povinné je ale plnění prezentací v předepsaných termínech. Nesplnění povinnosti (testu, úkolu, prezentace) má za následek snížení maxima bodového hodnocení.

(1) Četba I. (30 bodů): Student přečte a nastuduje zadaný akademický text, vybere z něj nejdůležitější informace a připraví z něj ústní prezentaci v délce 7 minut.  Prezentace bude obsahovat: nová slovní zásoba (seznam a vysvětlení klíčových slov použitých v prezentaci), výklad hlavních myšlenek a tezí, 3 otázky k diskusi. Při prezentaci smí student používat písemně připravenou osnovu, ale mluví převážně spatra. Akademické texty a termíny prezentací budou stanoveny prostřednictvím MS Teams. Hodnotí se splnění výše uvedených náležitostí, připravenost, orientace v nastudované problematice, projev spatra a dodržení časového limitu.

(1) Četba II. (30 bodů): Student přečte a nastuduje zadaný akademický text, vybere z něj nejdůležitější informace a připraví z něj ústní prezentaci v délce 7 minut.  Prezentace bude obsahovat: nová slovní zásoba (seznam a vysvětlení klíčových slov použitých v prezentaci), výklad hlavních myšlenek a tezí, 3 otázky k diskusi. Při prezentaci smí student používat písemně připravenou osnovu, ale mluví převážně spatra. Akademické texty a termíny prezentací budou stanoveny prostřednictvím MS Teams. Hodnotí se splnění výše uvedených náležitostí , připravenost, orientace v nastudované problematice, projev spatra a dodržení časového limitu.

(3) Minipřednáška (40 bodů): Student samostatně vypracuje prezentaci na téma „má (budoucí) bakalářská práce“ v rozsahu 10 min. Témata si vybírá ze seznamu stanoveného v MS Teams. Prezentace bude obsahovat: nová slovní zásoba (seznam a vysvětlení klíčových termínů, které bude používat při prezentaci), název navrhované práce, hlavní teze práce, popis základních částí práce (teoretická, praktická, struktura), navržená metoda výzkumu, předpokládané závěry, stručný popis a zhodnocení použité literatury. Při prezentaci smí student používat písemně připravenou osnovu, ale mluví převážně spatra. Termíny prezentací budou stanoveny prostřednictvím MS Teams. Hodnotí se splnění výše uvedených náležitostí, připravenost, orientace ve zvoleném tématu, projev spatra, schopnost reagovat na dotazy, kreativita ve volbě a zpracování tématu a dodržení časového limitu.

Literatura
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (01.09.2023)

Texty ke studiu budou předepsány každý semestr vyučujícím prostřednictvím MS Teams.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)

Angličtina alespoň na úrovni B2 / Upper Intermediate podle mezinárodní stupnice CEFR.

Požadavky k zápisu
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (08.02.2024)
- K zápisu do předmětu Angličtina pro pedagogy II. je třeba mít splněnou Angličtinu pro pedagogy I. Pokud ji ještě nemáte splněnou, pro bližší informace pokračujte do kurzu Angličtina pro pedagogy I.
- Zápis do Angličtiny pro pedagogy II. neprobíhá přes SIS, ale mailem. Pro přihlášení pošlete email se žádostí přímo vyučujícímu, a to nejpozději před začátkem semestru. Kapacita kurzu je omezena, zapsáni budou ti, jejichž emaily dorazí ke dřívějšímu datu. Zápis bude proveden hromadně po prvním týdnu semestru. Výuka probíhá vždy až od druhého týdnu semestru.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK