PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Angličtina pro pedagogy I. - L0641
Anglický název: English for Educators I
Zajišťuje: HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofie (28-01)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neomezen (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D.
Vyučující: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: L0642
Je záměnnost pro: L0280
Anotace
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (16.01.2024)
Předmět Angličtina pro pedagogy je koncipován jako dvousemestrální (I. a II.). Je zaměřen na osvojení rozšířených jazykových kompetencí, odpovídajících úrovni intermediate (I.) a upper intermediate (II.), resp. B1 a B1+ podle mezinárodní stupnice CEFR, s důrazem na praktické užívání cizího jazyka v akademickém prostředí se zaměřením na pedagogiku společenských věd a náboženství. První část kurzu (I.) se soustředí na upevnění základních gramatických a větných struktur, porozumění cizojazyčnému textu, mluvenému slovu a videu, přípravu ústních prezentací a rozvíjení schopnosti diskutovat o zvoleném tématu. V druhé části kurzu (II.) budou studenti motivováni k prohloubení schopnosti samostatné práce s cizojazyčným akademickým textem formou shrnutí a prezentací a k přípravě prezentace výsledků vlastního výzkumu v oblasti společenských věd a náboženství formou stručného představení tématu bakalářské práce.
Sylabus
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (16.01.2024)

Vstupní test, current affairs, gramatika v rozsahu kapitol 1-50 (učebnice Raymond Murphy: English Grammar in Use, 3rd edition a vyšší). Podrobný rozvrh studenti obdrží po absolvování vstupního testu prostřednictvím MS Teams.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (08.02.2024)

K úspěšnému zakončení předmětu je třeba:
- absolvování vstupního testu
- napsání pěti gramatických testů s bodovou úspěšností alespoň 70%
- včasné splnění zadaných domácích úkolů s bodovou úspěšností alespoň 70%
- přednesení třech krátkých ústních prezentací s úspěšností alespoň 70%
- aktivní účast při diskusích v hodinách

Zápočet je udělen na základě konečného součtu bodů (z maxima 500):
- 70% a více (350 bodů a více) = započteno,
- méně než 70% (méně než 350 bodů) = nezapočteno

Poznámka k prezenci:
Docházka jako taková není povinná, povinné je ale plnění úkolů, testů a prezentací v předepsaných termínech. Nesplnění povinnosti (testu, úkolu, prezentace) má za následek snížení maxima bodového hodnocení.

Podrobněji k podmínkám a bodovému hodnocení:
(1) Testy (celkem 300 bodů):
Student napíše v zadaných termínech celkem 5 testů, každý z nich v rozsahu 10 kapitol učebnice Raymond Murphy: English Grammar in Use, 3rd edition (kapitoly 1-50). Termíny testů budou zadány prostřednictvím MS Teams. Testy se konají v počítačové učebně (v přízemí hlavní budovy). Protože učebna je kapacitně omezena, pokud chcete mít jistotu, přineste si vlastní notebook s internetovým připojením. Testuje se v prostředí MS Teams (je nutné mít přístup a být přihlášen kódem do třídy předmětu). Testuje se vždy pouze gramatika zadaných kapitol. Testy mají časový limit a je nutné je odevzdat včas. Při testu je zakázáno používat internet a jiné edukační pomůcky a opisovat. Zjištěné pokusy o podvodné jednání povedou k vyloučení z možnosti předmět absolvovat daný semestr a budou předány jako podněty disciplinární komisi.

(2) Domácí úkoly (celkem 110 bodů): Student samostatně vypracuje 4 zadané domácí úkoly, rozvíjející porozumění psanému textu, mluvenému slovu a videu. Úkoly budou zadány prostřednictvím MS Teams. Úkoly je nutné odevzdat v zadaném termínu. Protože na vypracování úkolů je vždy dostatek času, na pozdější reklamace nelze brát zřetel.

(3) Ústní prezentace (3 x 30 bodů = celkem 90 bodů): Student si připraví celkem 3 stručné prezentace na téma aktualit z veřejného sociálního, politického, kulturního či vědeckého dění, které přednese v hodinách. Vychází při tom ze zpráv na anglickojazyčných internetových stránkách (např. BBC, CNN, ad.). Každá prezentace bude v rozsahu 5 minut. Prezentace budou obsahovat: novou slovní zásobu (seznam a vysvětlení klíčových či méně obvyklých slov), název (titulek), hlavní myšlenku, otázky k diskusi. Při prezentaci student mluví spatra, bez poznámek. Hodnotí se splnění výše uvedených náležitostí (nová slovní zásoba, otázky k diskusi), připravenost, projev spatra. Termíny prezentací budou stanoveny prostřednictvím MS Teams.

Literatura
Poslední úprava: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)

MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 3rd Edition (nebo vyšší).

Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)

Angličtina alespoň na úrovni B1 / Threshold podle mezinárodní stupnice CEFR.

Požadavky k zápisu
Poslední úprava: ThDr. Dalibor Jiří Vik, Ph.D. (08.02.2024)

Podmínkou k zapsání předmětu Angličtina pro pedagogy I. (II.) je absolvování vstupního testu.

Termíny vstpního testu pro LS 2023/2024

20. 02. od 8.30 v počítačové učebně (přízemí budovy H)
20. 02. od 9.15 v počítačové učebně (přízemí budovy H)
20. 02. od 10.00 v počítačové učebně (přízemí budovy H)

Jak postupovat při zápisu do předmětu?
(1) Předmět Angličtina pro pedagogy se každý semestr vyučuje paralelně ve dvou úrovních (I. a II.).
(2) Začněte tím, že se přihlásíte v SISu do předmětu Angličtina pro pedagogy I.
(3) Poté se přihlaste do třídy předmětu v MS Teams pomocí kódu az8tik9.
(4) Dostavte se v jednom z výše uvedených termínů k napsání vstupního testu.
(5) Podle dosažených výsledků ve vstupním testu
- buď zůstanete na úrovni Angličtina pro pedagogy I. (nic se tím pro Vás nemění a po úspěšném absolvování Angličtiny pro pedagogy I. se přihlásíte na Angličtinu pro pedagogy II.)
- nebo v případě vysoké úspěšnosti ve vstupním testu budete zařazeni rovnou do úrovně Angličtina pro pedagogy II. (Angličtina pro pedagogy I. se tím považuje automaticky za splněnou a bude Vám rovnou zapsán zápočet).
(6) Hranice úspěšnosti v testu obvykle bývá kolem 85 bodů (z maxima 100 bodů), ale jde pouze o orientační údaj, hranici v konečném důsledku určuje vždy vyučující podle naplnění kurzu.
(7) Pokud jste byli na základě rozřazovacího testu zařazeni do kurzu Angličtina pro pedagogy II., ale nevyhovuje Vám termín výuky (nebo je kapacita už naplněná), můžete se do kurzu přihlásit v následujících semestrech. Stačí poslat email vyučujícímu s žádostí o zapsání (dalibor.vik@htf.cuni.cz), a to alespoň týden den před otevřením SISu pro zápis předmětů na další semestr. 

Informace ke vstupnímu testu
- Test se koná v počítačové učebně (v přízemí hlavní budovy). Protože učebna je kapacitně omezena, pokud chcete mít jistotu, přineste si vlastní notebook či telefon s internetovým připojením (v opačném případě se může stát, že budete muset počkat, než test napíše první skupina).
- Testuje se v prostředí MS Teams (je nutné mít ověřený přístup přes CAS a být přihlášen kódem do třídy předmětu).
- Test obsahuje 100 doplňovacích otázek typu "single choice".
- Testuje se celková znalost jazyka, gramatiky a slovní zásoby.
- Test trvá 45 minut a je nutné ho odevzdat včas (před vypršením časového limitu).
- Absolvování vstupního testu je podmínkou zařazení do kurzu. To znamená, že pokud test neabsolvujete v daném termínu, nelze se daný semestr do kurzu přihlásit. Z organizačních důvodů nelze brát zřetel ani na případné reklamace technického rázu (pozdě odevzdaný test atp.).
- Při testu je zakázáno používat internet (kromě testovacího prostředí), jiné edukační pomůcky a opisovat. Zjištěné pokusy o podvodné jednání povedou k automatické klasifikaci N a budou předány jako podněty disciplinární komisi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK