PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Propedeutika sociálně pedagogických dovedností II. - L0333
Anglický název: Propaedeutics of Socio-Pedagogical Skills II
Zajišťuje: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Prerekvizity : L0239
Je záměnnost pro: LPED64
Anotace
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)
Absolvent předmětu Propedeutika sociálně pedagogických dovedností má základní orientaci v sociálních dovednostech v oblastech mezilidské vztahy, kooperace a kompetice. Student získá znalosti, které mu umožňují je adekvátně aplikovat v různých situacích sociálně pedagogické práce a sociálně výchovného působení. V průběhu předmětu bude důraz kladen na praktické ukázky, které umožňují studentům zkušenost s danými tématy. Teoretické poznatky budou uváděny do souvislostí s jednotlivými ukázkami a příslušné teoretické oblasti si studenti prohloubí samostudiem doporučené literatury. Získané poznatky a dovednosti studenti v druhé části předmětu sami aplikují během přípravy a realizace metodického výstupu se skupinou.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

V navazujícím semestru budou zařazena cvičení, ve kterých studenti nachystají vlastní ukázku pedagogické práce na zvolené téma sociálních dovedností a následně ji budou se skupinou realizovat. Ukázku následně zreflektují vzhledem k praktickým zkušenostem a teoretickým poznatkům prvního semestru. Při přípravě se studenti zaměří na popis modelové situace a skupiny, definici cíle, metodu, instrukci a evaluaci.












Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

Aktivní účast během seminářů, docházka 75%, vytvoření a realizace metodického výstupu se skupinou.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

Doporučená:
ADAIRE, John: Vytváření efektivních týmů. Praha: Management press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
DE SHAZER, Steve, DOLAN, Yvonne: Zázračná otázka. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0007-9.
HERMOCHOVÁ, Soňa: Metody aplikované sociální psychologie I. Praha: UK, 1989.
HERMOCHOVÁ, Soňa: Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9.
PASCH, Marvin: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7367-054-2
SRB, Vladimír: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-01.
VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9. (str. 121-159).
VYSKOČILOVÁ, Eva: Cvičení z pedagogické praxe I. Praha: SPN, 1978.
VALENTA, Josef: Učit se být. Praha - Kladno: Strom - AISIS, 2003. ISBN 80-86106-10-1.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK