|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Nekola, Ph.D. (11.01.2024)
V tomto kurzu se proto studenti věnují nejen rozdílům mezi pozitivistickou a konstruktivistickou tradicí ve vztahu k různým „rodinám“ metod výzkumu, ale také možnostem, jak tyto metody kombinovat. Zároveň se zabývají propojováním teorie a metodologie v praxi veřejněpolitického výzkumu. Získané dovednosti tak využijí studenti nejen při psaní diplomové práce, ale i následně v zaměstnání na výzkumných či analytických pozicích. Podklady ke kurzu a prostor pro odevzdávání průběžných prací budou k dispozici na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13142. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Michaela Čuprová (12.08.2020)
Hlavní text: Moses, J. W., & Knutsen, T. L. (2012). Ways of knowing: Competing methodologies in social and political research (2nd ed). Houndmills, Basingstoke, Hampshire : New York: Palgrave Macmillan. Vybrané kapitoly z: Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed). Thousand Oaks: SAGE Publications. Maggetti, M., Radaelli, C. M., & Gilardi, F. (2013). Designing research in the social sciences. Los Angeles, Calif. ; London: SAGE. Ritchie, J., & Lewis, J. (2003). Qualitative research practice: A guide for social science students and researchers. London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Nekola, Ph.D. (11.01.2024)
Absolventi kurzu by měli být schopni:
Struktura a náplň kurzu Kurz je co do aktivit složen ze čtyř hlavních částí – a) účasti na přednáškách, b) domácí četby odborné literatury, c) diskuse/prezentace při hodinách, d) písemných výstupů týkajících se reflexe probíraných témat a vlastního výzkumného záměru. Důraz je kladen na obecnou uplatnitelnost probíraných přístupů a metod, jejichž aplikace bude ilustrována na zahraničních i tuzemských příkladech z různých oblastí veřejné politiky. Forma kontroly studia (požadavky na ukončení předmětu) Nezbytnými předpoklady pro absolvování předmětu jsou (1) domácí příprava a aktivní účast na seminářích. Studenti/ky musí mít shlédnuté přednášky a přečtené texty určené k diskusi, popř. také připravené otázky k diskusi. Mimo to jsou studenti/ky povinni (2) napsat vždy jeden text k oběma tradicím výzkumu shrnující a kriticky reflektující probíranou látku a příslušnou četbu (odevzdává se elektronicky) a (3) vypracovat individuální projekt výzkumu. Bloková (nepravidelná) výuka - viz harmonogram v přiloženém sylabu (pdf).
|