|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (27.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (03.12.2019)
CRAPANZANO, Vincent. 1980. Tuhami. Portrait of a Moroccan. Str. 3-87. (česky např. zde, str. 9-82) DENZIN, N. K. / LINCOLN, Y. S. 2005. The Discipline and Practice of Qualitative Research. In The Sage Handbook of Qualitative Reserarch (3rd edition). Ed. by Norman K. Denzin and Yvonna S. Lincoln. London: Sage. Str. 1-32. DENZIN, Norman K. 2001. The reflexive interview and a performative social science. Qualitative Research 1(1): 23-496. Doing Biographical Research - Forum: Qualitative Social Research, Vol. 4, No. 3 (2003)Qualitative inquiry 2019, vol. 5: Special Issue: The Art of Life History: Novel Approaches, Future Directions https://journals-sagepub-com.ezproxy.is.cuni.cz/toc/qixa/25/5 HARPER, Douglas. 2002. Talking about pictures: a case for photo elicitation. Visual Studies, 17 (1): 13-26. KUBICA, Grazyna - A. Król, Trajectories of Polish Transformation: Biographical Narratives of 1989’ generation (draft paper). OKELY, Judith - Helen CALLAWAY (eds.). 1992. Anthropology and autobiography. London, New York: Routtledge. PINK, Sarah. 2006. The Future of Visual Anthropology: Engaging the Senses. London: Routledge. Str. 81-101. ROBERTS, Rosemarie A. (2013). Dancing with Social Ghosts: Performing Embodiments, Analyzing Critically. Transforming Anthropology, 21 (1): 4-14. SHOSTAKOVÁ, Marjorie. 1993. Nisa, dcera Kungů. Intimní život ženy mizejícího světa. Praha: Mladá fronta. Str. 91-106. SUCHAR, Charles S. 1997. Grounding visual sociology research in shooting scripts. Qualitative Sociology, 20 (1): 33-55. TRINH T. Minh-Ha, Trinh T. 1990. Documentary Is/Not a Name. The MIT Press, Vol. 52, pp. 76-98. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Spalová, Ph.D. (09.09.2021)
Zapsaní studenti mají povinnost se před každou hodinou seznámit s četbou, která je v sylabu označena jako povinná četba na daný týden. Podmínkou úspěšného absolvování kursu je:
Metodologická studie Povinné náležitosti metodologické studie tvoří:
Termín odevzdání odpovědí na otázky z povinné četby: vždy do neděle 23:55 hod. předcházející dané přednášce. Hodnocení:
Za každý z průběžných úkolů musí studující získat alespoň polovinu maximálního počtu bodů. Za výzkumnou zprávu musí studující získat alespoň 30 bodů.
Celkové hodnocení: A (výtečně, vynikající výkon pouze s drobnými chybami): 100 - 91b. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (03.12.2019)
1. Uvedení do kursu, prezentace hostů kurzu (Igor Kytka a Tomáš Vácha, UCEEB ČVUT) a volba ústředního tématu kursu. Rozmanitost kvalitativního výzkumu: epistemologie a politické souvislosti výzkumu 2. Biografie, autobiografie a antropologie. Theodora Kroeber a Ishi, Marjorie Shostaková a Nisa, Bronisław Malinowski, Vincent Crapanzano a Tuhami 3. Autobiografie a autoetnografie 4. Státní svátek, výuka se nekoná. 5. Analytický seminář 1: Analýza vašich autobiografických a autoetnografických textů 6. Čtecí týden 7. Vizuální analýza a interpretace viděného 8. Mentální mapování. Metoda fotografické stimulace (photo-elicitation) 9. Krize reprezentace: nový žurnalismus, stand-point epistemologies. Kvalitativní výzkum a konceptuální umění, umělecký výzkum 10. Analytický seminář 2: analýza vizuálních dat 11. Performance jako nástroj interpretace a analýzy 12. Analytický seminář 3: Performance. Závěrečné zhodnocení kurzu, diskuze s kolegy z UCEEB
|