Kurz je určen studentům bakalářského i studia marketingové komunikace a PR, kteří dosáhli úrovně B2 podle Evropského referenčního rámce. Kurz probíhá 2 semestry a začíná vždy v podzimním semestru. Je potřeba zdůraznit, že tento kurz je především kurzem jazykovým a jeho cílem není studium marketingu. Studenti budou pracovat se články z oboru a rozšíří si slovní zásobu. Důraz je kladen také na rozvoj komunikativních a akademických dovedností.
Pro orientační zjištění jazykové úrovně je možné samostatně použít https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
This is the first of a two part course in advanced English communication. It is designed for non-native speakers who would like opportunities to study and discuss issues and ideas associated with business and marketing. A prerequisite for this course is a required minimum knowledge of upper-intermediate level (B2) so that students are able to read articles on business and marketing from the internet and professional journals. The objective of this course is for students to expand their vocabulary in terms of business and marketing collocations, to improve their communication and academic skills. Students will need the specific language when attending lectures in English, while reading professional journals and books that have not been translated into Czech and last but not least in discussions and discourses when expressing their opinions on particular marketing-related topics. Students will gradually learn the language of discussions and negotiations. "You can have brilliant ideas, but if you cannot get them across, your ideas will not get you anywhere." (Lee Iacocca)
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
Cílem kurzu je osvojení jazykových dovedností potřebných pro studium daného oboru v zahranicí (např. sledování a aktivní účast na přednáškách; diskuze) a seznámení se se specifickým jazykem používaným v tomto oboru.
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
The objective of this course is to bridge the gap between general secondary school English and the needs of a university student. After the course students should be able to follow business and marketing texts and lectures in English with ease, to discuss related topics in English and to do an internship abroad in an English speaking country.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (06.09.2021)
Povinná literatura:
Farrall Cate, Lindsley Marianne: Professional English in Use, Marketing, Cambridge University Press, 2008
Doporučená literatura: Duckworth Michael, Turner Rebecca: Business Result upper-intermediate, Oxford University Press, 2008 (Units 1-10)
Raymond Murphy: English Grammar in Use, Cambridge University Press
Paterson K,, Wedge R. : Oxford Grammar for EAP, Oxford University Press 2013
Internetové zdroje
https://www.marketingweek.com/
https://hbr.org/
http://www.bbc.co.uk
http://www.economist.com
http://www.ft.com
http://www.guardian.co.uk
Gramatika a slovní zásoba:
https://dictionary.cambridge.org/
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
https://www.grammarcheck.net/editor/
Průvodce pro chvíle samostudia: https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/pruvodce-pro-chvile-samostudia
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (06.09.2021)
Povinná literatura:
Farrall Cate, Lindsley Marianne: Professional English in Use, Marketing, Cambridge University Press, 2008
Recommended literature: Duckworth Michael, Turner Rebecca: Business Result upper-intermediate, Oxford University Press, 2008 (Units 1-10)
Raymond Murphy: English Grammar in Use, Cambridge University Press
Paterson K,, Wedge R. : Oxford Grammar for EAP, Oxford University Press 2013
Internet resources:
https://www.marketingweek.com/
https://hbr.org/
http://www.bbc.co.uk
http://www.economist.com
http://www.ft.com
http://www.guardian.co.uk
Grammar and vocabulary:
https://dictionary.cambridge.org/
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
https://www.grammarcheck.net/editor/
A brief self-study guidebook: https://fsv.cuni.cz/en/study/language-centre/useful-links
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
Metoda: content-based language learning, student-centered approach
Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím studia odborných textů. Během hodin se klade důraz na intepretaci, komunikační dovednosti, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci.
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (05.09.2021)
Various approaches will be used. Students will get acquainted with the specific vocabulary and its content on the basis of the texts, case studies and projects. Emphasis will be placed on communication skills and active use of English. The main methods used will be pair work, group work, and sometimes individual work. According to the needs of the students, some exercises from English Grammar in Use may be added to the syllabus. Students are expected to do the assigned homework to prepare for sessions and to participate actively in classroom activities and discussions.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (26.09.2023)
POŽADAVKY K UDĚLENÍ ZÁPOČTU:
(i) pravidelná účast na seminářích a plnění dílčích úkolů
tj. min. 7 seminářů. V případě vyšší nebo dlouhodobé absence musí student kontaktovat vyučujícího a domluvit si náhradní práci. Samostudium bez pravidelné účasti je možné pro studenty, kteří jsou držiteli certifikátu CPE, CAE A,B nebo dosáhli ve Scio testu z anglického jazyka skóre 90+ (vše nutno doložit). Pro zařazení do samostudia musí student kontaktovat vyučujícího nejpozději do 20.10., zapsat se na prezentaci v semináři a splnit úkoly specifikované v samostatném souboru self-study (SIS – předměty) . Studentů na samostudiu se netýkají dílčí testy a musí absolvovat souhrnný zápočtový (complex) test ve zkouškovém období. Úspěšné splnění pro complex test je 70%.
(ii) 2 dílčí testy v průběhu semestru
Úspěšné splnění 65%. V případě, že nedosáhne požadovaného výsledku v některém z dílčích testů bude psát na konci semestru jeden souhrnný zápočtový test – complex test. Úspěšné splnění pro complex test je 70%. Příklady testových cvičení jsou k dispozici v SIS. Na souhrnný test má student 2 pokusy.
(iii)
Motivační dopis k žádosti o práci na vybranou marketingovou pozici nebo k žádosti na studijní pobyt (vzor v SIS). Rozsah 200-300 slov. Termín: 30.11.2023
(iv) ústní projev v semináři/krátká prezentace ;
představení vybrané osobnosti nebo knihy z oboru marketingu a PR; délka 2-3 min.; studenti se na tuto prezentaci zapisují předem - detaily budou poskytnuty v úvodním semináři; miniprezentace budou probíhat pouze v určených datech (listopad, prosinec)
Pokud nebudou odevzdány požadované úkoly v daném termín; nebo bude mít student vyšší absenci, student nebude připuštěn k testu. V případě vyšší nebo dlouhodobé absence musí student kontaktovat vyučujícího a domluvit si náhradní práci.
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (26.09.2023)
I ATTENDANCE Students must attend 7 seminars in the winter term and submit homework from those seminars on a regular basis. Students who obtained CPE certificate are CAE A, B certificate or Scio 90´+ are eligible for self-study. In case a student is interested in this option, they must contact the teacher by 20th October and sign-up for a presentation in one seminar. They also need to fulfill all requirements specified in self-study file (available in SIS). Self study students do not take partial tests (mid term and end term), they must pass a complex test during the exam period instead. Pass level for this test is 70%.
II WRITTEN TESTS Students must pass two written tests (pass level 65%) during the winter term. The tests will consist of "multiple choice", "gap filling", "word formation", "matching", "explanation" and "word/statement definition" exercises. There is only one trial. There is a sample test in SIS.Students are required to pass the test to be able to enroll in the spring course. If a student has not fulfilled the conditions described above, he or she will have to take a complex test (pass level: 70%, in the examination period. In that case there are 2 trials. There are no dictionaries allowed.
Honesty: students who are caught cheating during the test will be disqualified and will have to try again in compliance with the above conditions.
Test 1 (mid-term test): based on lessons 1-5 in the syllabus.
Test 2 (end –term test): based on lessons 6-10 in the syllabus.
III. Mini PRESENTATION
Students should prepare a short presentation (2-3 min) on a chosen personality, an interesting book or an event from their study field. The students have to deliver this presentation during the seminar. Sign up details will be provided in the initial seminar.
IV. WRITTEN ASSIGNMENT
Students must submit a cover letter for a chosen position in marketing field or a motivation letter for a student exchange study programme. Required length is 200-300 words.
The deadline for submissions is 30.11.2023
V. Mini PRESENTATION
Student should prepare a short presentation (2-3 min) on a chosen personality or a book from their study field. The students have to deliver this pressentation during the seminar. Sign up details will be provided in the initial seminar.
In case a student fails to submit the above mentioned assignments or fulfill required attendance, they will not be allowed to take the credit test. In case a student can not attend the classes on a regular basis, they must contact the teacher in order to be assigned extra work to replace missed classes.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
SYLABUS
Pořadí témat může být změněno.
1 Course introduction.
2 The marketing mix 1,2.
3 SWOT analysis; Marketing plan and strategy
4 Marketing ethics . The market environment.
5 Product and service types. Product life cycles. Selling products and services.
6 New product development 1,2. Summary and paraphrasing.
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course English for Marketing 1. They are not intended for wider distribution. Any wider distribution of these course materials is permitted only with the express consent of the course providers, and in the absence of such consent is forbidden.
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
SYLABUS
The order of topics may be slightly modified.
1 Course introduction.
2 The marketing mix 1,2.
3 SWOT analysis; Marketing plan and strategy
4 Marketing ethics . The market environment.
5 Product and service types. Product life cycles. Selling products and services.
6 New product development 1,2. Summary and paraphrasing.
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course English for Marketing 1. They are not intended for wider distribution. Any wider distribution of these course materials is permitted only with the express consent of the course providers, and in the absence of such consent is forbidden.
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
Požadovaná úroveň je B2 dle CEFR. Studenti, kteří dosáhli ve Scio testu skóre nižší než 70 mohou být vyzváni k absolvovaní tzv. rozřazovacího testu a je jim doporučeno zvážit zápis do přípravného kurzu (English for Social Sciences.)
Pro orientační zjištění jazykové úrovně je možné samostatně použít https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)
The required level of English is B2 (upper-intermediate). Students with Scio test score lower than 70 may be given a placement test and they are recommended to consider a preparatory course English for Social Sciences.