|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (23.06.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (25.06.2019)
Student by měl být po absolvování kurzu schopen: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (03.10.2023)
Povinná literatura:
http://www.economist.com/economics-a-to-z/a Our seminar glossary of economic terms: https://docs.google.com/presentation/d/1uiG6MQ9M0TYJiz9xAvtxpBB4xKZPG3rlpfsWajyzMXw/present?slide=id.p Economics Academic Word List (eapfoundation.com) Economics Words - 400+ Words Related to Economics (relatedwords.io) Economics - SMART Vocabulary cloud with related words and phrases (cambridge.org) 20 Basic Terms Used in Economics | Oxford Summer Courses 100 Economics Terms Flashcards | Quizlet The Economist - A-Z glosář http://cws.cengage.co.uk/mankiw_taylor2/students/03%20-%20Glossary/Glossary.pdf https://dictionary.fsv.cuni.cz/ anglicko-český slovníček z Principles of economics Další odkazy zde: https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/vyuka-pres-internet |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (29.06.2020)
Výuka probíhá formou seminářů, ve kterých se očekává aktivní zapojení studentů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (08.09.2023)
Požadavky k zápočtu Obecné podmínky k získání zápočtu: III. akademické psaní - shrnutí (12 bodů) IV. souhrnný test (50 bodů)
I. ÚSTNÍ ČÁST (20 bodů) a) Podcast či pecha kucha (10 bodů) Studenti se v 2.-3. výukovém týdnu zapíšou do tříčlenných skupin na jedno téma z okruhů 4 - 10. Na toto téma skupina připraví buď podcast v délce 10-15 min či prezentaci ve formátu Pecha Kucha a práci nahrají do připravené složky na Google disku. Podcast/Pecha Kuchu je třeba odevzdat nejpozději 3 dny před lekcí, na které se dané téma probírá. Podcast Pecha Kucha Kritéria hodnocení angličtina 5 b) Konferenční příspěvek (10 bodů) Skupina ve stejném složení jako u předešlého úkolu (podcast/pecha kucha) připraví 10 - 12 min prezentaci v jakémkoliv formátu (PPT, Prezi…) na závěrečnou konferenci na téma Global Challenges in 2024. Konference proběhne v 11. výukovém týdnu prezenčně ve škole, každá skupina připraví krátkou anotaci (v rozsahu 200 slov) do konferenčního sborníku. Podklady k příspěvku dodají studenti vyučující jeden týden před konferencí. Kritéria pro hodnocení gramatika 2 Po ukončení semestrální výuky nelze prezentace provádět.
II. TÝDENNÍ DOMÁCÍ PŘÍPRAVA (18 bodů) Studenti na začátku semestru dostanou přístup do své složky na Google disku. Sem budou postupně vkládat následující úkoly: 1. Před každou tématickou hodinou (týden 4 – 10, od tématu Ekologie a ekonomie) si student přečte článek či zhlédne video, na které obdrží od vyučující odkaz emailem. Ze zmíněného vypíše a) hlavní myšlenku, b) klíčová slova (minimálně 5) a c) zdroj a toto ve Wordu/Dokumentu Google uloží pod názvem tématu a svým jménem do složky. (každý úkol = 1 bod) 2. Po každé tématické hodině si student vybere 10 slovíček v ekonomickém kontextu, vztahujících se k tématu. Půjde o slovíčka, která jsou pro studenta nová, ne nutně ta, která zazněla na hodině (student si sám vybere slovíčka, která by se chtěl v rámci daného tématu naučit), ideálně pro úroveň B2 či vyšší (úroveň daného slovíčka si lze ověřit např. zde: https://dictionary.cambridge.org/). Slovíčka z každé hodiny si uloží do svého Quizletu, na který na konci semestru pošle spolu se screenshotem testu vyučující odkaz (tedy celkem cca 70 slovíček). Více viz návod v SISu a Google disku - My Quizlet. (každá sada slovíček = 1 bod) 3. Po 2. a 3. výukové hodině (témata Prezentační dovednosti II a Akademická angličtina) místo výše zmíněného vloží student do složky screenshot vypracovaného cvičení z 5 libovolných sublistů na této webové stránce (celkem tedy 2 x 5 cvičení): http://zbenglish.net/sites/voca/AWL/id21.htm (2 x 2 body) Tyto úkoly jsou povinné i pro studenty, kteří pravidelně nenavštěvují výuku. Úkoly je třeba odevzdávat pravidelně každý týden do stanoveného termínu, ne všechny najednou na konci semestru. Pokud úkol nebude odevzdán včas, nezíská za něj student body. Studenti, kteří na dané téma připravují podcast/Pecha Kuchu, nemusejí vypracovat 1. část domácího úkolu.
Studenti na poslední vyučovací hodině napíší shrnutí zadaného článku v rozsahu 200 slov (tolerance +/- 20 slov). Kritéria pro hodnocení 1. struktura 4 2. slovní zásoba a gramatika 4 3. uvedení všech klíčových informací z textu 4
Test je zaměřený na slovní zásobu probíranou v hodinách, akademickou gramatiku (parafrázování, slovesa uvádějící nepřímou řeč, trpný rod, jmenné fráze, formální a neformální angličtina), porozumění psanému textu. V testu je třeba dosáhnout minimálně 50% bodů, tj. 25. Studenti mají tři pokusy. Příklad testu naleznete v souborech v SIS pod názvem Complex test Sample. Quizlet na procvičování AWL Sublist 1: https://quizlet.com/603486165/academic-word-list-sublist-1-econ-flash-cards/ Další důležité informace Účast na hodinách se doporučuje, ale není podmínkou k získání zápočtu. Pokud si toho budou žádat hygienická opatření v důsledku Covidu-19, výuka bude probíhat online.
Čestnost: předpokládá se, že studenti nebudou při psaní testu podvádět, v opačném případě bude příslušný pokus anulován. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (28.06.2022)
Témata diskutovaná ve výuce: 1. Prezentační dovednosti I 2. Prezentační dovednosti II 3. Akademická angličtina - psaní sumáře 4. Ekonomie a ekologie 5. Globalizace 6. Nerovnost 7. Demografie 8. Imigrace 9. Kulturní rozmanitost 10. Inflace 11. Konference 12. Opakování + psaní sumáře
Doplňkové materiály a texty k výuce naleznete v SISu v souborech pod jménem příslušné vyučující či ve sdílené složce na Google disku. Materiály budou průběžně doplňovány, prosím, řiďte se pokyny vaší vyučující. Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina pro ekonomy I. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (23.06.2021)
|