|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (27.01.2023)
Jaké jsou zpravodajské hodnoty, jak se liší od zpravodajských faktorů (faktorů zpravodajských hodnot), kde se objevují, kdo je stanovuje a kde a jak je najít a zkoumat? Kromě seznámení s dosavadními poznatky dostanou studenti možnost vyzkoušet si aplikaci zpravodajských hodnot i jejich výzkumu v praxi a tím sami pochopit jejich roli. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (27.01.2023)
Seznámení studentů s německou i anglosaskou teorií zpravodajských hodnot, jejími tradičními i moderními směry a s metodologií jejich výzkumu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (08.02.2024)
1) Aktivní účast na výuce Bonusové hodnocení za výsledky orientačního testu na závěr semestru, jeho úspěšné absolvování není podmínkou zakončení předmětu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (08.02.2024)
ARAUJO, Theo a Toni G. L. A. VAN DER MEER, 2020. News values on social media: Exploring what drives peaks in user activity about organizations on Twitter. Journalism [online]. 21(5), 633–651. ISSN 1464-8849. Dostupné z: doi:10.1177/1464884918809299 CAPLE, Helen, 2018. News Values and Newsworthiness. In: Jon F NUSSBAUM, ed. Oxford Research Encyclopedia of Communication [online]. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-022861-3. Dostupné z: doi:10.1093/acrefore/9780190228613.013.850 CAPLE, Helen a Monika BEDNAREK, 2015. Rethinking news values: What a discursive approach can tell us about the construction of news discourse and news photography. Journalism (London). 17(4), 435. ISSN 1464-8849. Dostupné z: doi:10.1177/1464884914568078 EILDERS, Christiane, 2006. News factors and news decisions. Theoretical and methodological advances in Germany. Communications [online]. 31(1), 5–24. ISSN 1613-4087, 0341-2059. Dostupné z: doi:10.1515/COMMUN.2006.002 GALTUNG, Johan a Mari Holmboe RUGE, 1965. The structure of foreign news: The presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers. Journal of peace research. 2(1), 64–90. Dostupné z: doi:10.1177/002234336500200104 HARCUP, Tony a Deirdre O’NEILL, 2017. What is News? Journalism Studies [online]. 18(12), 1470–1488. ISSN 1461-670X. Dostupné z: doi:10.1080/1461670X.2016.1150193 KEPPLINGER, Hans Mathias a Simone Christine EHMIG, 2006. Predicting news decisions. An empirical test of the two-component theory of news selection. Communications. 31(1), 25–43. Dostupné z: doi:10.1515/COMMUN.2006.003 MAEYER, Juliette De, 2020. “A Nose for News”: From (News) Values to Valuation. Sociologica [online]. 14(2), 109–132. ISSN 1971-8853. Dostupné z: doi:10.6092/issn.1971-8853/11176 SHOEMAKER, Pamela J., Tsan-Kuo CHANG a Nancy BRENDLINGER, 1987. Deviance as a Predictor of Newsworthiness: Coverage of International Events in the U.S. Media. Annals of the International Communication Association [online]. 10(1), 348–365. ISSN 2380-8985. Dostupné z: doi:10.1080/23808985.1987.11678651 Doporučená literatura: BEDNAREK, Monika a Helen CAPLE, 2017. The discourse of news values: how news organizations create newsworthiness. New York: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-065393-4. BRIGHTON, Paul a Dennis FOY, 2010. News values. Los Angeles; London; New Delhi; Singapore: Sage. ISBN 978-1-4129-4599-8. HARCUP, Tony a O’NEILL, Deirdre, 2020. News Values and News Selection. In: WAHL-JORGENSEN, Karin a HANITZSCH, Thomas (ed.), The handbook of journalism studies. Second edition. New York London: Routledge. s. 213–218. ISBN 978-1-138-05288-8. MAIER, Michaela, Joachim RETZBACH, Isabella GLOGGER a Karin STENGEL, 2018. Nachrichtenwerttheorie. Baden-Baden: Nomos Verlag. ISBN 978-3-8452-8493-4. SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3568-9. SHOEMAKER, Pamela J. a Stephen D. REESE, 2014. Mediating the message in the 21st century. A media sociology perspective. New York; London: Routledge. ISBN 978-0-415-98913-8. SCHULZ, Winfried, Lutz HAGEN, Helmut SCHERER a Irena REIFOVÁ, 1998. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-548-5. SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Lutz HAGEN, Irena REIFOVÁ a Jakub KONČELÍK, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. 2. vydání. ISBN 80-246-0827-8. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4. WESTLUND, Oscar a EKSTRÖM, Mats, 2020. News Organizations and Routines. In: WAHL-JORGENSEN, Karin a HANITZSCH, Thomas (ed.), The handbook of journalism studies. Second edition. New York London: Routledge. s. 73–89. ISBN 978-1-138-05288-8. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (27.01.2023)
Seminář s přednáškovým segmentem, praktická cvičení, diskuse, studium literatury, analýza. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Miroslav Langer (08.02.2024)
1) Výběr zpráv, gatekeeping, zpravodajské hodnoty – úvod (20. 2.) 2) Modernizace zpravodajských hodnot podle Harcupa a O’Neillové (27. 2.) 3) Konstrukce mediální reality a zpravodajské hodnoty, faktory zpravodajských hodnot (5. 3.) 4) Zpravodajské hodnoty nejsou jen vlastnosti události (12. 3.) 5) Výběr zpráv z perspektivy hierarchického modelu Reese a Shoemakerové (19. 3.) 6) Zpravodajské hodnoty a gatekeepeři (26. 3.) 7) Zpravodajské hodnoty a publikum, zpravodajské hodnoty na sociálních sítích (2. 4.) 8) Zpravodajské hodnoty jako diskurs (9. 4.) 9) Zpravodajské hodnoty v historickém pohledu (16. 4.) 10) Normativní teorie zpravodajských hodnot (23. 4.) 11) Výzkum zpravodajských hodnot a jeho metodologie, shrnutí (30. 4.) 12) Kritika teorie a konceptu zpravodajských hodnot (7. 5.) 13) Závěrečné setkání s diskusí (14. 5.) |