|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
Znalost principů a zákonitostí vedení mediálních celků. Dle mediatypů, velikosti jednotlivých mediálních domů, zaměření (komerční, veřejnoprávní), horizontálně vůči trhu a konkurenci, vertikálně uvnitř společností (tým, oddělení, redakce, centrum, celek), v různých přístupech a aktuálních proměnách, v základních premisách a cílech. V měření úspěšnosti jejich funkce na trhu a ve společnosti. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu: 75% účast na přednáškách, obhajoba seminární práce. Předmět je volitelný. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/ https://www.consilium.europa.eu/cs/infographics/digital-services-act/ https://www.consilium.europa.eu/cs/infographics/digital-markets-act/ https://www.nielsen-admosphere.cz/vysledky-mereni-sledovanosti-tv http://www.unievydavatelu.cz/cs/home https://www.median.eu/cs/?cat=8 https://www.netmonitor.cz/online-data-ola https://www.magazinemedia.eu/welcome-to-emma Literatura může být doplňována průběžně, pokud se vyskytne zajímavý titul |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
Přednášky, semináře, exkurse. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (17.09.2022)
1) Úvod do studia předmětu. Vymezení pojmů, šíře, ekonomika, společenská odpovědnost. Řez 2022. 2) Cíle a pravidla managementu médií. Rozdílnosti dle velikosti, typů, zaměření. Měření úspěchu. 3) Nástroje managementu. Organizační struktury, data procesů (BI), systémy, odměňování atd.. 4) Základní jednotka Redakce. Zákonitosti řízení, procesy vnitřní i vnější. Měření zdatnosti. 5) Management obchodního oddělení a inzerce. 6) Management placeného obsahu (print, online, ondemand, atd.). 7) Management výroby (TV, R, print, online). 8) Management marketingu a PR (specifika médií). 9) Backoffice a jeho důležitost v managementu (finanční oddělení, HR, právní, ostatní). 10) Obsah jako manažerský produkt ve všech úrovních (pravidla, zákonitosti úspěchu, rozdíly trhu). 11) Třecí plochy managementu médií, etika (společnost, konkurence, profesní organizace, atd.). 12) Predikce vývoje, vize médií a tedy i managementu. |