PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
VP - Komunikace a vztah jako nástroje fyzioterapeuta - DV07006
Anglický název: OS - Communication and relationship as a tool of physiotherapist
Zajišťuje: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství (13-432)
Fakulta: 2. lékařská fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/20, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 7 [týdny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: 4
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Tomáš Kavka
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Michaela Pecharová (28.01.2020)

Ročník: 1. roč. navazující magisterské studium fyzioterapie

Semestr: letní 2019/2020 pro 1. NMgr.

Název předmětu: Komunikace a vztah jako nástroje fyzioterapeuta

Garant předmětu: Mgr. Tomáš Kavka

Počet hodin: 1/1, zápočet a zkouška

Výuka: 10 hodin - blokově, přesný čas dle (preference pátek-sobota)

Podmínky k udělení zápočtu: účast, aktivní participace

Výuka je i teoretická, z větší části ale praktická a interaktivní. Témata se vzájemně prolínají a rozdělení je spíše orientační

1.

Podstatné psychosociální faktory ovlivňující vznik, průběh a léčbu obtíží a jak mohou ovlivňovat vztah a komunikaci + praktický nácvik

2. Vztah jako součást profese a základní faktor léčby - hranice a kompetence, kontrakt a setting, negativní reakce vyvolané pacientem ovlivňující vztah, paradoxy a rizika pomáhajících profesí aj. + praktický nácvik

3. Komunikace – komunikační kanály, explorace a pokládání otázek, jak na neshody a náročné situace, aktivní/reflektující naslouchání, direktivní a nedirektivní přístup + praktický nácvik

4. Jak vhodně edukovat a podpořit tím léčbu, vyhnout se iatrogennímu poškození a být zároveň v souladu se současnými vědeckými poznatky? + praktický nácvik

5. Osoba fyzioterapeuta – rizika profese, důležitost sebe-péče, nacházení zdrojů a nástroje pro sebe-péči, motivace k tomuto povolání aj. + praktický nácvik

6. Shrnutí a propojování dřívějších částí předmětu – praktický nácvik a hlubší explorace témat

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jana Čechová (08.09.2019)

Doporučená literatura:

1) KOPŘIVA, Karel; ŠIKLOVÁ, Jiřina. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Portál, sro, 2000.

2) CULLEY, Sue; BOND, Tim. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii: dovednosti a strategie pro zvyšování kompetence v pomáhajících profesích. Portál, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jana Čechová (08.09.2019)

Předmět je zakončen praktickou zkouškou (praktická ukázka + vysvětlení), náplní zkoušky budou probraná témata

Sylabus
Poslední úprava: Michaela Pecharová (28.01.2020)

Výuka je i teoretická, z větší části ale praktická a interaktivní. Témata se vzájemně prolínají a rozdělení je spíše orientační

1. Podstatné psychosociální faktory ovlivňující vznik, průběh a léčbu obtíží a jak mohou ovlivňovat vztah a komunikaci + praktický nácvik

2. Vztah jako součást profese a základní faktor léčby - hranice a kompetence, kontrakt a setting, negativní reakce vyvolané pacientem ovlivňující vztah, paradoxy a rizika pomáhajících profesí aj. + praktický nácvik

3. Komunikace – komunikační kanály, explorace a pokládání otázek, jak na neshody a náročné situace, aktivní/reflektující naslouchání, direktivní a nedirektivní přístup + praktický nácvik

4. Jak vhodně edukovat a podpořit tím léčbu, vyhnout se iatrogennímu poškození a být zároveň v souladu se současnými vědeckými poznatky? + praktický nácvik

5. Osoba fyzioterapeuta – rizika profese, důležitost sebe-péče, nacházení zdrojů a nástroje pro sebe-péči, motivace k tomuto povolání aj. + praktický nácvik

6. Shrnutí a propojování dřívějších částí předmětu – praktický nácvik a hlubší explorace témat

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK