|
|
|
||
Poslední úprava: Michaela Pecharová (28.01.2020)
Ročník: 1. roč. navazující magisterské studium fyzioterapie Semestr: letní 2019/2020 pro 1. NMgr.
Název předmětu: Komunikace a vztah jako nástroje fyzioterapeuta
Garant předmětu: Mgr. Tomáš Kavka
Počet hodin: 1/1, zápočet a zkouška Výuka: 10 hodin - blokově, přesný čas dle (preference pátek-sobota) Podmínky k udělení zápočtu: účast, aktivní participace
Výuka je i teoretická, z větší části ale praktická a interaktivní. Témata se vzájemně prolínají a rozdělení je spíše orientační
1. Podstatné psychosociální faktory ovlivňující vznik, průběh a léčbu obtíží a jak mohou ovlivňovat vztah a komunikaci + praktický nácvik
2. Vztah jako součást profese a základní faktor léčby - hranice a kompetence, kontrakt a setting, negativní reakce vyvolané pacientem ovlivňující vztah, paradoxy a rizika pomáhajících profesí aj. + praktický nácvik
3. Komunikace – komunikační kanály, explorace a pokládání otázek, jak na neshody a náročné situace, aktivní/reflektující naslouchání, direktivní a nedirektivní přístup + praktický nácvik
4. Jak vhodně edukovat a podpořit tím léčbu, vyhnout se iatrogennímu poškození a být zároveň v souladu se současnými vědeckými poznatky? + praktický nácvik
5. Osoba fyzioterapeuta – rizika profese, důležitost sebe-péče, nacházení zdrojů a nástroje pro sebe-péči, motivace k tomuto povolání aj. + praktický nácvik
6. Shrnutí a propojování dřívějších částí předmětu – praktický nácvik a hlubší explorace témat
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Čechová (08.09.2019)
Doporučená literatura: 1) KOPŘIVA, Karel; ŠIKLOVÁ, Jiřina. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Portál, sro, 2000. 2) CULLEY, Sue; BOND, Tim. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii: dovednosti a strategie pro zvyšování kompetence v pomáhajících profesích. Portál, 2008. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jana Čechová (08.09.2019)
Předmět je zakončen praktickou zkouškou (praktická ukázka + vysvětlení), náplní zkoušky budou probraná témata |
|
||
Poslední úprava: Michaela Pecharová (28.01.2020)
Výuka je i teoretická, z větší části ale praktická a interaktivní. Témata se vzájemně prolínají a rozdělení je spíše orientační
1. Podstatné psychosociální faktory ovlivňující vznik, průběh a léčbu obtíží a jak mohou ovlivňovat vztah a komunikaci + praktický nácvik
2. Vztah jako součást profese a základní faktor léčby - hranice a kompetence, kontrakt a setting, negativní reakce vyvolané pacientem ovlivňující vztah, paradoxy a rizika pomáhajících profesí aj. + praktický nácvik
3. Komunikace – komunikační kanály, explorace a pokládání otázek, jak na neshody a náročné situace, aktivní/reflektující naslouchání, direktivní a nedirektivní přístup + praktický nácvik
4. Jak vhodně edukovat a podpořit tím léčbu, vyhnout se iatrogennímu poškození a být zároveň v souladu se současnými vědeckými poznatky? + praktický nácvik
5. Osoba fyzioterapeuta – rizika profese, důležitost sebe-péče, nacházení zdrojů a nástroje pro sebe-péči, motivace k tomuto povolání aj. + praktický nácvik
6. Shrnutí a propojování dřívějších částí předmětu – praktický nácvik a hlubší explorace témat |