Kurz se bude věnovat rozvíjení odborné angličtiny v psané i mluvené podobě jako příprava pro vědeckou práci.
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
The course is aimed at foreign students who intend to develop their communicative skills in academic English, both written and spoken.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (28.12.2019)
Cíl
Kurz má zlepšit schopnost komunikace v angličtině v přírodních vědách a medicíně s důrazem na odborné použití. Výukové metody jsou zaměřeny na rozvíjení schopností srozumitelně a efektivně hovořit, číst a diskutovat o odborných tématech. Po absolvování kurzu by se měl student vyjadřovat jistěji a pohotověji zvláště v odborných oblastech. Student by se měl cítit jistěji nejen při konverzaci s jednotlivci, ale i při uvádění prezentací, přednášek, psaní emailů nebo přípravě e-learningové prezentace. Navíc by měl mít student po absolvování kurzu hlubší znalost některých nových komunikačních technologií, včetně YouTube a webových stránek internetu.
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
Course Objectives
This course is intended to develop English proficiency in the field of the academic communication in the sciences and medicine, with special attention devoted to professional usage. Classes will be used to develop and practice strategies which will enable students to read, understand, discuss and communicate academic information effectively and efficiently. On completion, students should feel more comfortable and confident in expressing themselves in English, particularly in academic settings. This increased comfort and confidence should extend to one-to-one conversations, lecture presentations, professional (peer) presentations, professional emailing, and E-Learning presentations. Additionally, it is hoped that, on completion, each student will feel that they have a broader and more complete knowledge of some of the new technologies which can be used to communicate in English; ranging from traditional chalk and board presentations, intended for small groups, all the way to global communication through mediums such as YouTube and web pages.
Literatura -
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
Literatura
1. How to give a good PowerPoint presentation (http://everything2.com/index.pl?node_id=1134342)
3. How to prepare a PowerPoint presentation (http://www.clt.binghamton.edu/howppt03_files/frame.htm)
4. PowerPoint in the classroom
(http://www.actden.com/pp/)
5. How to loose an audience: 10 easy ways (http://presentationsoft.about.com/od/firststeps/p/lose_audience.htm
6. Top 10 most predictable PowerPoint mistakes (http://presentationsoft.about.com/od/powerpointtips/p/present_mistake.htm)
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Iveta Čermáková (07.10.2021)
on-line semináře, e-learning
Poslední úprava: Mgr. Iveta Čermáková (07.10.2021)
on-line seminars, e-learning
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (21.03.2020)
příprava a předvedení PowerPointové presentace
Requirements for assessment of study
80% presence and completion of class assignments (presentations).
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
Requirements for assessment of study Students will give an oral PowerPoint presentation in the class
80% presence and completion of class assignments (presentations).
Sylabus -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (21.03.2020)
Tématické okruhy: CV, formální dopis, ústní prezentace ( přednáška na konferenci ), odborný článek do časopisu, abstrakta, shrnutí, rešerše, bibliografie
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
Sylabus The topics and skills covered include writing of a CV, formal letters of different nature, oral presentation, analysis and writing of a research paper including a summary.
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: MUDr. Petr Michenka (21.03.2020)
Prerequisite skills ? Intermediate level English or above ? Beginners knowledge of PowerPoint ? Strong desire to be creative in developing and presenting academic content
Poslední úprava: Tomáš Pajl (16.04.2014)
Prerequisite skills ? Intermediate level English or above ? Beginners knowledge of PowerPoint ? Strong desire to be creative in developing and presenting academic content