PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Язык рекламы и политики - AVES00871E
Anglický název: Language of advertising and politics
Zajišťuje: Zahraniční oddělení (21-ZO)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AVES00871
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D.
Třída: Exchange - 09.6 Non-EC Languages
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (22.09.2017)
Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni B1 (střední úroveň) Evropského referenčního rámce pro jazyky. Bude respektována komunikativní zásada celkového přístupu k vyučování; předpokládají se konverzační a dialogická cvičení; budou se analyzovat moderní mediální, reklamní a webové texty.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (22.09.2017)

Сílem kurzu je doplnit slovní zásobu, rozvinout komunikativní schopnosti a prohloubit praktickou znalosti moderního ruského jazyka, jazyka reklamy a politiky. Do programu kurzu bude zahrnuto seznámení se současnou reklamou a marketinkem; budou využívány mediální texty s širokým zájmovým záběrem.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (22.09.2017)

Účast na seminářích je povinná. Zápočet se uděluje na základě splněných podmínek práce v semestru a závěrečné práce.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (22.09.2017)

1.        Зирка В.В. Манипулятивные игры в рекламе: Лингвистический аспект. М., 2010.

2.        Ильясова С.В. Языковая игра в коммуникативном пространстве СМИ и рекламы / С.В. Ильясова, Л.П. Амири. М., 2012.

3.        Курганова Е.Б. Игровой аспект в современном рекламном тексте // [Электронный ресурс] URL: http://www.evartist.narod.ru/text19/132.htm

4.        Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. М., 2004.

5.        Назайкин А.Н. Эффективный рекламный текст в СМИ. М., 2011.

6.        Психология и психоанализ рекламы // [Электронный ресурс] URL: http://evartist.narod.ru/text14/87.htm

7.        Руженцева Н.Б. Стилистика и литературное редактирование рекламных и PR-текстов. М., 2012.

8.        Сельченок К.В. Алгоритм анализа текста рекламного сообщения // [Электронный ресурс] URL: http://evartist.narod.ru/text14/125.htm#_ftn1

9.     Сердобинцева Е.Н. Структура и язык рекламный текстов. М, 2010.

10.     Суперанская А.В. Товарные знаки / А.В.Суперанская, Т.А. Соболева. М., 2009.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (22.09.2017)

1. Реклама. Виды рекламы. Целевая аудитория.

2. Особенности языка рекламы.

3. Слоган.

4. Нейминг.

5. Анализ рекламных текстов.

6. Правка рекламных текстов. Неудачная реклама.

7. Особенности политического дискурса. Язык политики.

8. Политическая реклама.

9. Анализ политической рекламы.

10. Реклама в интернете. SMM.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK