Didaktický seminář - AUP510002
|
|
Rozvrh Nástěnka
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová (04.06.2019)
Studenti zkoumají základní didaktické kategorie v praxi, učí se objevovat, pojmenovávat a analyzovat problémy praxe <br> pomocí těchto základních kategorií, teoretických argumentů, eventuálně i modelů vyučování.Studenti si didaktický seminář <br> zapisují souběžně s didaktikou. Jde o předměty, které na sebe bezprostředně navazují a většinou je vyučuje stejný <br> učitel.<br> Obsahová náplň a formy praxe:<br> V zimním semestru obvykle praxe zahrnuje<br> a) činnost na fakultě (příprava praxe, studium dokumentů, vytváření pozorovacího archu, analýza hospitací apod.)<br> b) společné či skupinové hospitace (v závislosti na počtu studentů) na školách a pohospitační rozbory - celkem cca <br> 6. hod. (obvykle po 2 hodinách na 1. stupni ZŠ, na 2. stupni ZŠ a na gymnáziu)<br> Během letního semestru zpracovávají dvojice studentů písemnou práci (rozsah 3 - 5 stran strojopisu), a to na základě- <br> formulace užšího problému- studia literatury k danému problému- hospitace na ZŠ či SŠ zaměřené na vybrané téma <br> (rozsah hospitace l0 hodin, nutno předem vytvořit specializovaný pozorovací arch). Písemné práce jsou hodnoceny v rámci <br> skupinové oponentury na fakultě.<br> Ukončení praxe:<br> Praxe je zakončena zápočtem v ZS a LS.<br> <br> Podmínky pro udělení zápočtu:ZS: - vypracování pozorovacího archul00 % účast na hospitacíchaktivní činnost v rámci <br> teoretických seminářůLS: - zpracování a obhájení písemné práce (společné pro dvojici), a to při splnění výše uvedených <br> požadavků (formulace problému, studium literatury, vytvoření pozorovacího archu, l0 hodin hospitací).<br> Poznámka: Praxe může probíhat i jinými formami, např. jako studentská konference. <br> Průběh praxe v rámci kombinovaného studia: viz web katedry pedagogiky, odkaz Studium - Bc. praxe, kombinované studium.<br> Není povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. Je však možné požádat o opakovaný zápis předmětu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
Viz studijní předmět Školní didaktika |