PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing - ASG200105
Anglický název: Marketing
Zajišťuje: Katedra sociologie (21-KSOC)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Martina Sieber, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Procházka
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Poncarová (20.09.2022)
Anotace kurzu:

Marketing je v předmětu představován jako holistický způsob řízení organizace.

Komplexní přístup umožňuje prezentovat marketing jako manažerskou disciplínu,

která spojuje nákup a odbyt podniku s jeho finančním řízením, s řízením výroby,

lidských zdrojů apod. Východiskem předmětu jsou marketingové koncepce, analýza

tržního prostředí, reprodukční proces podniku, základní principy marketingu

(segmentace, cílový trh, tržní pozice) a jeho současné moderní trendy. Výuka se

postupně dotkne všech částí marketingového řídícího procesu. Především bude

zaměřena na strategickou analýzu (marketingový výzkum, spotřebitelské chování,

analýza prostředí) a na strategické rozhodování (marketingové strategie,

marketingový mix). Marketingové plánování a jeho implementace tvoří rámec

výkladu marketingového řízení organizace. Studenti mají možnost rozšířit si

znalosti této problematiky v kurzech Change managementu a Organizačního

rozvoje, které jsou na katedře sociologie vyučovány. V předmětu si studenti osvojí

jak základní modely, tak praktické dovednosti z oblasti analýzy, jejichž aplikace

bude procvičena na případových studiích. K úspěšné atestaci studenti musí

prokázat pochopení logických následností procesu marketingového řízení a

schopnost adekvátního užití strategií a nástrojů, s nimiž se během kurzu seznámí.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)

Podmínkou zakončení předmětu je úspěšné složení ústní zkoušky z vymezených

tématických okruhů a aktivita během semestru.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)

Základní literatura:

Karlíček, M. a kol. (2018). Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha:

Grada. ISBN 978-80-247-5869-5

 

Doporučená literatura:

Kotler, P., Keller, K. L., Juppa, T., & Machek, M. (2013). Marketing management. Praha:

Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)

Realizace kursu v případě Distanční výuky:

Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stánkách Katedry sociologie

Platforma on-line výuky: Zoom

Studijní materiály: Google Drive

Podmínky splnění: stejné, jako za běžných podmínek

Způsob atestace: ústní pohovor může proběhnout on-line

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (30.09.2020)

1. Marketing a marketingová koncepce (výrobní, produktová, prodejní, marketingová)

2. Marketingové mikroprostředí (kupní chování, rozhodovací proces, role konkurentů,

dodavatelů a distributorů)

3. Marketingové makroprostředí (politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní,

technologické a přírodní vlivy)

4. Marketingový výzkum (sekundární a primární výzkum, kvantitativní a kvalitativní

výzkum, metody)

5. Marketingová strategie: segmentace a targeting (cílený marketing, segmentační

kritéria, pricipy)

6. Marketingová strategie: značka a brand positioning (hodnota značky, identita,

značkové strategie)

7. Marketingový mix: produkt (životní cyklus produktu, inovace, řízení produktového

mixu)

8. Marketingový mix: cena (vnímání ceny zákazníkem, tvorba cen a cenové strategie,

slevy)

9. Marketingový mix: komunikace (marketingové sdělení, komunikační nástroje,

komunikační mix)

10. Marketingový mix: dostupnost (distribuční strategie, přímé a nepřímé distribuční

cesty, volba a řízení distribučních cest)

11. Marketingové plánování (marketingový plán, role marketéra)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK