|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (10.01.2023)
nástrojů v organizační psychologii a konzultačním businessu. Cílem předmětu je studentům přiblížit roli psychologa v poradenské praxi připravující komplexní řešení. Předmět se zabývá praktickým využitím moderních nástrojů a dává studentům vhled do pracovně psychologické praxe. Studentům jsou přiblíženy jednotlivé nástroje, které lze využívat v některé z pracovně psychologických témat jako: recruitment, onboarding, talent/succession/performance/change management a/nebo outplacement, které se učí prakticky používat ve zpracování svého projektu – modelové zakázky. Studenti jsou také uvedeni do nových trendů v business psychologii jako je práce s rozdíly generací, nový leadership, práce s tématy jako společenská zodpovědnost, klimatická krize v business psychologii, filantropie nebo klienti LGBT+. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (10.01.2023)
nabídnout vhled do práce psychologa v konzultačním businessu s ohledem na moderní metody a trendy. Předmět se zaměřuje na roli psychologa a prakticky seznamuje s přístupy a metodami využitelnými napříč tématy jako recruitment, onboarding, talent assessment, outplacement. Seznamuje studenty s novými přístupy, metodami a trendy, které se v business psychologii objevují a s jejich praktickým využitím s klienty. Získané znalosti: student rozumí roli psychologa a konzultanta v pracovně psychologickém poradenství. Dokáže popsat nástroje, které se v praxi využívají. Student se orientuje a rozumí nejčastějším tématům, která mohou vyplývat z potřeb firemních klientů v oblastech recruitmentu, onboardingu, talent managementu, succession planningu, change managementu, outplacementu. Student dokáže popsat a vysvětlit nástroje a jejich užitek, které se běžně užívají v pracovně psychologické praxi. Student dokáže vyjmenovat a popsat některé nové trendy související s novými přístupy leadershipu, společenskou odpovědností, filantropií a klimatickou krizí, diverzitou a inkluzí a dalšími. Kriticky dokáže přemýšlet o jejich praktickém využití. Získané dovednosti: student umí posoudit poptávku klienta a vhodně zvolit tradiční i nové nástroje, které uspokojí klientův požadavek. Student ovládá základy poradenského rozhovoru a dokáže aplikovat své znalosti nástrojů k úspěšnému řešení potřeb klienta. Student shrnuje požadavky, které z potřeb klienta vyplývají, navrhuje vlastní řešení a plánuje dodávku řešení. Student dokáže zkonstruovat řešení na míru klientových požadavků: sestavit kompetenční model, navrhnout aktivity pro Assessment nebo Development centrum, vytvořit diagnostickou baterii pro měření konkrétních kompetencí a kombinovat mezi sebou pracovně psychologické nástroje. Student dokáže na základě teoretických poznatků navrhovat principy práce se zaměstnanci i řešení pro klienty vyžadující orientaci v tématech nového leadershipu, rozdílů mezi generacemi, společenské zodpovědnosti, filantropií, a klimatické krize, diverzitou a inkluzí. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Iva Linda Maruščáková (14.01.2023)
Požadavky k atestaci: Zpracování projektu + aktivní účast
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (10.01.2023)
Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinné:Edmondson, A. C. (2018). The fearless organization: Creating psychological safety in the workplace for learning, innovation, and growth. John Wiley & Sons. El-Amin, A. (2022). Organizational Climate Change: Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging. In Implementing Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging Management in Organizational Change Initiatives (pp. 1-23). IGI Global. Morgan, J. (2017). The employee experience advantage: How to win the war for talent by giving employees the workspaces they want, the tools they need, and a culture they can celebrate. John Wiley & Sons. Shoss, M., & Foster, L. (2022). We should also aim higher: I-O psychology applied to sustainable growth and development. Industrial and Organizational Psychology, 15(3), 436-440. doi:10.1017/iop.2022.47 Whitter, B. (2019). Employee experience: develop a happy, productive and supported workforce for exceptional individual and business performance. Kogan Page Publishers. Doporučené: Dewar, C., Hirt, M., & Keller, S. (2019). The mindsets and practices of excellent CEOs. McKinsey Quarterly, 11. Erkutlu H. Fritzon, K., Brooks, N., & Croom, S. (2019). Corporate psychopathy: Investigating destructive personalities in the workplace. Springer Nature. Hogan, R., Kaiser, R. B., Sherman, R. A., & Harms, P. D. (2021). Twenty years on the dark side: Six lessons about bad leadership. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 73(3), 199-213. https://doi.org/10.1037/cpb0000205 Nosratabadi, S., Zahed, R. K., Ponkratov, V. V., & Kostyrin, E. V. (2022). Artificial Intelligence Models and Employee Lifecycle Management: A Systematic Literature Review. Organizacija, 55(3), 181-198. doi.org/10.2478/orga-2022-0012 Nyberg, D., & Wright, C. (2022). Climate-proofing management research. Academy of Management Perspectives, 36(2), 713-728. doi.org/10.5465/amp.2018.0183 Oyewunmi, A. E., Akinnusi, D. M., & Oyewunmi, O. A. (2018). Of predators and preys: Corporate psychopathy and employee burnout as parallels. Periodica Polytechnica Social and Management Sciences, 26(2), 149-156. doi.org/10.3311/PPso.11810 Robertson J.L., Barling J. (2015). The Psychology of Green Organizations. Oxford University Press. Ulrich, D. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Iva Linda Maruščáková (10.01.2023)
* Podmínky pro zápis do předmětu: |