|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. BcA. Kristýna Hrdličková (30.08.2022)
Strukturované drama využívá příběhu. Pomocí hry v roli jsou jedinci vtaženi do příběhu, prožívají modelové situace a pomocí osobní zkušenosti zpracovávají daný problém do hloubky, nahlíží ho z více úhlů pohledu a hledají různé možnosti řešení. Součástí strukturovaného dramatu je vždy dilema a nutnost učinit rozhodnutí. Strukturované drama a dramatická výchova umožňují zaujmout a ujasnit si vlastní postoje a hodnoty, stejně jako vcítit se do druhých a nahlédnout situaci z nového úhlu pohledu. Nabízí široké možnosti využití v pedagogické i psychologické praxi. Pro účast na předmětu nejsou potřeba předchozí zkušenosti s dramatickou výchovou. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. BcA. Kristýna Hrdličková (30.08.2022)
Účastníci předmětu si na každém setkání aktivně vyzkouší jednu lekci dramatické výchovy využívající metod strukturovaného dramatu. Ve společné reflexi zhodnotí její možné přínosy i rizika pro danou cílovou skupinu. Účastníci předmětu dokáží aplikovat principy dramatické výchovy napříč oblastmi pedagogicko-psychologického působení. Získané znalosti: Dramatická výchova a její místo mezi paradivadelními systémy a v kurikulu školy. Znalosti z vývojové psychologie. Získané dovednosti: Student bude schopen připravit a vést lekci strukturovaného dramatu. Využít metod dramatické výchovy při výchovné, vzdělávací a terapeutické práci. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. BcA. Kristýna Hrdličková (30.08.2022)
přítomnost na výuce min. 75 % |
|
||
Poslední úprava: Mgr. BcA. Kristýna Hrdličková (30.08.2022)
Povinné: Marušák, R. (2010). Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Akademie múzických umění.
Doporučené: Valenta, J. (2008). Metody a techniky dramatické výchovy. Grada Publishing. Machková, E. (2007). Jak se učí dramatická výchova. Akademie múzických umění. Machková, E. (2012). Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Akademie múzických umění. Ulrychová, I. (2007). Drama a příběh. Akademie múzických umění. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. BcA. Kristýna Hrdličková (26.10.2022)
Úvodní setkání. Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy. Dramatická výchova vs. dramaterapie a další paradivadelní systémy. Modrý tučňák. Lekce pro 1.-2. třídu. Téma jinakosti, přátelství, šikany. Psychologie mladšího školního věku. Vylévám tmu ze džbánu. Lekce pro předškolní věk. Téma slepoty, zdravotního postižení. Inkluze na školách. Ovčák Jíra. Lekce pro mladší školní věk. Téma slibu, přísahy, udržení tajemství. Ztracený mobil. Lekce pro 4.-5. třídu. Téma přátelství, lhaní, zodpovědnosti. Psychologie středního školního věku. O princezně Svatavě. Lekce pro 8. třídu – střední školu. Téma mezigeneračního traumatu, válečného konfliktu. Psychologie pubescence, adolescence. 50. léta v Československu. Lekce pro starší školní věk. Téma komunismu, nesvobody. Možnosti využití metod dramatické výchovy v dalších školních předmětech. Tajuplná zahrada. Práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Charakteristika PAS, terapeutická práce. Škola v našem městě. Práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Využití dramatické výchovy v rámci primární prevence na školách. Využití dramatické výchovy v pracovním kolektivu. |