Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (14.11.2023)
Lidský mozek je centrem zájmu mnoha odvětví vědy i průmyslu. EEG přístroje jsou v současnosti nejdostupnějším
prostředkem, který nám nabízí určitý vhled do elektrické aktivity mozku. Povaha signálu je silně specifická, má své
přednosti i slabiny. Dostupnost nové generace EEG akvizičních zařízení stojí za rozmachem využití signálu napříč
obory. Zákonitě tak vzniká značné množství studií, které na základě EEG dat utváří soudy o povaze lidské psychiky.
Pro psychologa je výhodou umět se v takových soudech orientovat, umět posoudit jejich zakotvenost v datech i ve
vědění o lidském mozku obecně. Smysluplné začlenění EEG jako zdroje objektivních dat do psychologického
výzkumu nemusí být složitou záležitostí, stačí si osvojit několik základních principů. Cílem tohoto prakticky
zaměřeného předmětu je těchto několik základních principů srozumitelným způsobem vysvětlit. Na teoretické
lekce bude navazovat workshop, kde si studenti vyzkouší práci s přístrojem nebo navrhnou vlastní studii lidského
mozku.
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (24.10.2023)
The human brain is the focus of interest for many branches of science and industry. EEG machines are currently
the most accessible means of offering some insight into the electrical activity of the brain. The nature of the signal
is highly specific, with its own strengths and weaknesses. The availability of a new generation of EEG acquisition
devices is behind the boom in the use of the signal across disciplines. As a result, a significant number of studies
are legitimately emerging that form judgments about the nature of the human psyche based on EEG data. It is an
advantage for a psychologist to be able to navigate such judgments, to be able to assess their grounding in the
data and in knowledge about the human brain in general. Meaningfully incorporating EEG as a source of objective
data into psychological research need not be a complicated matter; it is sufficient to learn a few basic principles.
The goal of this practice-oriented course is to explain these few basic principles in an understandable way. The
theoretical sessions will be followed by a workshop where students will try working with the instrument or design
their own study of the human brain.