PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení sociálně pedagogických institucí - APE520008
Anglický název: Management of Social Educational Institutions
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (19.02.2022)
Stručná anotace předmětu
Osnova předmětu:
• Specifika sociálně pedagogických institucí a jejich řízení.
• Funkce a aktivity sociálního pedagoga v sociálně pedagogických institucích.
• Strategie rozvoje lidských zdrojů. Dimenze, styly a metody vedení lidí.
• Personální práce a její úloha v organizaci.
• Hodnocení pracovníků a firemní vzdělávání.
• Teorie motivace pracovního jednání. Pracovní spokojenost a motivace výkonu.
• Osobnost managera. Rozhodovací proces a realizace rozhodnutí managera.
• Interkulturní management a komunikace.
• Konfliktmanagement.
• Timemanagement.
• Vedení projektů.


Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (01.02.2021)

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou personálního managementu v oblasti sociálně pedagogických institucí, tedy z perspektivy pracovní pozice sociálního pedagoga. Převážně bude věnována pozornost motivaci studentů ke studiu této disciplíny v kontextu sociální pedagogiky a uchopování dílčích témat z pohledu vedoucího pracovníka či vedoucího týmu v sociálně pedagogických institucích. Studenti budou seznámeni s relevantní  terminologií, koncepcemi a teoriemi z oblasti managementu a personálního řízení, které budou aplikovány na praktické působení sociálního pedagoga. Dále budou představena doplňující aktuální témata jako konfliktmanagement, timemanagement, interkulturní komunikace nebo vedení projektů, která jsou v současném globalizovaném světě 21. století pro činnost managera zásadní

The aim of the course is to acquaint students with the issues of personnel management in the field of social pedagogical institutions, ie from the perspective of the job position of a social pedagogue. Most attention will be paid to motivating students to study this discipline in the context of social pedagogy and grasping partial topics from the perspective of a leader or team leader in social pedagogical institutions. Students will be acquainted with relevant terminology, concepts and theories in the field of management and personnel management, which will be applied to the practical work of a social pedagogue. Additional current topics such as conflict management, time management, intercultural communication or project management, which are essential for the manager's activity in today's globalized world of the 21st century, will be presented.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (01.02.2021)

Literatura:
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. 2007.
ARMSTRONG, M. TAYLOR, S. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: Building
Sustainable Organizational Performance Improvement. London: Kogan Page, 2014. 
EVERARD, K.B., MORRIS, G. WILSON, I. Effective school management,London: Paul Chapman Publishing, 2004.
BACÍK, F. Škola a její management pod lupou. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická Fakulta, 2006.
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2007.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2012. 
KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ,D., KURNICKÝ, R. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd.. Praha: Grada, 2004.
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004.
TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí: odemkněte potenciál svých spolupracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007.
PRŮCHA,J. Interkulturní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (01.02.2021)

Prerekvizita ke zkoušce:

1. Esej na vybrané téma - jakékoliv téma z přednášek (individuálně).
2. Projekt: Odevzdání návrhu založení vlastní organizace/ vlastního podnikání v oblasti vzdělávání (ve dvojici/skupině).
3. Prezentace projektu ve dvojici/ ve skupině.

ZKOUŠKA: formou znalostního testu i distanční formou.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK