Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)
Studenti budou seznámeni s relevantní terminologií, koncepcemi a teoriemi z oblasti managementu a personálního řízení, které budou aplikovány na praktické působení sociálního pedagoga. Dále budou představena doplňující aktuální témata jako konfliktmanagement, timemanagement, interkulturní komunikace nebo vedení projektů, která jsou v současném globalizovaném světě 21. století pro činnost managera zásadní.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou personálního managementu v oblasti sociálně pedagogických institucí, tedy z perspektivy pracovní pozice sociálního pedagoga.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)
Doporučená literatura: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. 2007. BACÍK, F. Škola a její management pod lupou. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická Fakulta, 2006. BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. BEDRNOVÁ, E. NOVÝ, I.a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2007. DVOŘÁKOVÁ, M. Projektové vyučování v české škole.1. Vyd. Praha: Karolinum, 2009. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2012. KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky.1. Vyd. Praha: Portál, 2008. KUBEŠ,M., SPILLEROVÁ,D., KURNICKÝ, R. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd.Praha: Grada, 2004. PACOVSKÝ, P. Člověk a čas: Timemanagement IV. Generace. 2. Vyd. Praha: Grada, 2006. PRŮCHA,J. Interkulturní komunikace.1. Vyd. Praha: Grada, 2010. REITMAYEROVÁ,E. BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Vyd.1. Praha: Portál, 2007. TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí: odemkněte potenciál svých spolupracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. TURECKIOVÁ, M. VETEŠKA, J. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. Vyd. 1. Praha: UJAK, 2008. ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004.
Metody výuky
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)
Převážně bude věnována pozornost motivaci studentů ke studiu této disciplíny v kontextu sociální pedagogiky a uchopování dílčích témat z pohledu vedoucího pracovníka či vedoucího týmu v sociálně pedagogických institucích.
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (22.09.2021)
Osnova předmětu: • Specifika sociálně pedagogických institucí a jejich řízení. • Funkce a aktivity sociálního pedagoga v sociálně pedagogických institucích. • Strategie rozvoje lidských zdrojů. Dimenze, styly a metody vedení lidí. • Personální práce a její úloha v organizaci. • Hodnocení pracovníků a firemní vzdělávání. • Teorie motivace pracovního jednání. Pracovní spokojenost a motivace výkonu. • Osobnost managera. • Rozhodovací proces a realizace rozhodnutí managera. • Interkulturní management a komunikace. • Konfliktmanagement. • Timemanagement. • Vedení projektů.