PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje - APDV10067
Anglický název: Pedagogy of personal and social development
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Vyučující: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (11.11.2020)

Literatura:

Valenta, J. Deset praktických principů kroskurikulárního přístupu k OSV. http://www.rvp.cz/clanek/267/1351                                                                                                                                                                                                                                      

Valenta, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing, 2013.                                                                                                                                             

Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova v základních školách. Doporučené očekávané výstupy – podrobné rozpracování. In Pastorová, M. (ed.) a kol. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základních školách. Praha: VUP, 2011, XVII s. ISBN: 978-80-87000-76-2  Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/Priloha-ZV1.pdf                                                                                   

Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, AISIS 2006. /online/ Dostupné na: http://pedagogika.ff.cuni.cz/system/files/Valenta_OSV%20a%20jej%C3%AD%20cesty%20k%20%C5%BE%C3%A1kovi.pdf                                                                                                                                                                                          

Valenta, J. Učivo jako součást žákova života. [online]Praha: VUP, 2008. Dostupné na www: http://www.rvp.cz/clanek/267/2182

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (29.09.2021)

·   Téma 1: Základní znalostní východiska pro kurikulární integraci „osobnostní a sociální výchovy“ jako formy psychosociální výchovy a aprobačního předmětu.

·   Téma 2: Převažující kognitivní pojetí OSV.

·   Téma 3: Retro-aktivní a pro-aktivní přístup k tématům OSV.

·   Téma 4: Nezosobněná OSV.

·   Téma 5: Reflexe a jejich vztah k cílům.

·   Téma 6: „Použití“ nemusí být „učení“.

·   Téma 7: Konkretizace cílů ‒ rozumějící znalost témat psychosociální výchovy.

·   Téma 8: Přednosti a úskalí hraní rolí při integraci OSV a předmětu.

·   Téma 9: Mnoho cílů ‒ konec učení.

·   Téma 10: Co je cíl a co je úkol …

 

Sylabus je inovován v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV.

https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

Zapracované změny v oproti pilotní verzi jsou promítnuty v rozšířené podobě sylabu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK